Informatika
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
(→Programování: Přidány další odkazy Cykly, Větvení, Podmíněný výraz) |
|||
Řádka 11: | Řádka 11: | ||
* [[Tvorba_software]], [[UML: Use Case]], [[Vytvořte hezkou hru]] | * [[Tvorba_software]], [[UML: Use Case]], [[Vytvořte hezkou hru]] | ||
* [[Algoritmus]], [[Složitost algoritmu]] | * [[Algoritmus]], [[Složitost algoritmu]] | ||
− | * [[Programovací jazyky]] | + | * [[Programovací jazyky]] |
− | + | * [[Řadící algoritmy]] | |
+ | * [[Objektově orientované programování]] | ||
+ | ; Zápis kódu: | ||
+ | * [[Řídící struktury programu]] ([[Cykly|cykly]], [[Větvení|větvení]]), [[Ošetření vstupních proměnných]], [[Podmíněný výraz]] | ||
; [[Java]]: | ; [[Java]]: | ||
* [[Slovníček pojmů pro programování]], [[Konvence|Konvence pro zápis kódu]] | * [[Slovníček pojmů pro programování]], [[Konvence|Konvence pro zápis kódu]] |
Verze z 7. 6. 2016, 11:34
Obsah |
Historie IT
- Generace počítačů, Von Neumannova architektura,
- Historie Internetu, Vývoj modelů IT
- Historie Windows, Historie GNU/Linuxu, Unix, Svobodný software
- A další...
Programování
- Sofwarové inženýrství
- Tvorba_software, UML: Use Case, Vytvořte hezkou hru
- Algoritmus, Složitost algoritmu
- Programovací jazyky
- Řadící algoritmy
- Objektově orientované programování
- Zápis kódu
- Slovníček pojmů pro programování, Konvence pro zápis kódu
- Zápis tříd, Datové typy, Modifikátory přístupu, Platnost proměnných, Práce s poli, Rozhraní
- Java: Další knihovní třídy, Kontejnery, Řazení kontejnerů
- Java — spouštění: Export balíčku JAR, Spouštění appletů
- GUI: Základy grafického uživatelského rozhraní, Dialogy_a_vyskakovací_okna, Menu v Javě, Tabulky v Javě, Layout v Javě, Myš v Javě, Myš a obrázky v Javě — cvičení
- Práce se soubory v Javě, Java: Textový vstup a výstup, Serializace, Databáze v Javě
Principy IT, hardware, log. obvody
- Číselné soustavy
- Karnaughova mapa, Booleova algebra
- Obvody elektrického proudu
- Konečný automat
- Hardware: Skříně a chlazení, Pevný disk, SSD disk, Rozdělení disku, LCD
- A další...
Internet a web
- HTML, Kaskádové styly (CSS), Cvičení HTML, Cvičení HTML 2, Cvičení HTML 3, Cvičení HTML 4, Cvičení HTML 5
- Formuláře v PHP, Ošetření vstupních proměnných, HTTP přesměrování
- Netiketa
- Cloud computing
- Testování webových stránek, Publikování stránky
- Bezpečnost počítače: Malware, Ochrana proti malware,...
- A další...
Operační systémy
- Co je to operační systém?, Zavádění operačního systému, Rozdělení disku, O konkrétních OS
- Uživatelské účty a nastavení práv, Souborový systém, Procesy a správa paměti, Komunikace mezi procesy, Nástroje pro práci s procesy, Služby a démoni
- GNU prakticky: Debian: návod pro uživatele, Základy CLI, Software pro GNU/Linux .:. Instalace software v GNU/Linuxu
- A další...
Správa počítače
- Příkazový řádek (kategorie), Vzdálené připojení k počítači, Správa sítě, Správa HW (ve Windows)
- Zabezpečení počítače
- Uživatelské účty a oprávnění: Oprávnění pro přístup k souborům, Správa uživatelských účtů, Nastavování práv, Speciální bity
- Konfigurační soubory GNU/Linuxu, Plánování úloh
- Skript
- Sdílení souborů pomocí Samby, Samba - konfigurace
- A další...
Virtualizace počítače
- Nástroje pro virtualizaci počítače, VirtualBox
- A další...
Sítě a přenos dat
- Architektura Internetu, Komunikace v Internetu, Datagramová komunikace, IP telefonie, PSTN, Rizika při práci s daty
- Analogový a digitální přenos, Digitalizace analogového signálu
- Základní pojmy teorie informace, Jednotky množství informace, Měření množství informace
- Správa sítě v CLI .:. Adresace IP, IP adresa a maska, Návrh IP adres: příklady .:. Protokol RIP
- Princip šifrování, Hashovací funkce, Elektronický podpis, Šifrování prakticky
- A další...
Kancelářský software
- Zpracování textů, Tabulkový procesor, Prezentace, Nástroje pro tvorbu prezentací
- Příklady z hodin, Šikovné vzorce pro Calc
- A další...
Grafika a 3D tisk
Zábava, různé
Postupně zrušit