Letní IoT: Den 1

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m
 
(Není zobrazeno 60 mezilehlých verzí od 2 uživatelů.)
Řádka 1: Řádka 1:
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Letní IoT]]
+
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Letní IoT]][[Category:IoT]]
  
== Vývojové prostředí ==
+
== Co je to IoT ==
 +
[[IoT: Co je to IoT| Co je to IoT?]] — Řekneme si co je to IoT a k čemu nám to je.
  
=== Instalace a nastavení desky ===
+
== Základy elektrotechniky ==
 +
[[IoT: Základy elektrotechniky | Základy elektrotechniky ]] — Jak správně zapojit el. obvod? Co vše musíme vědět? Co je to LED dioda a jak ji zapojit?
  
Budeme používat [https://www.arduino.cc/en/main/software Arduino IDE]
+
== Vývojové prostředí ==
Pokud nemáme stáhnuté ovladače k naší desce, je nutné je stáhnout - Nástroje -> Vývojová deska -> Manažer desek -> do vyhledávače dáme "ESP8266" - chvíli počkáme, než se to načte a stáhneme.
+
[[IoT: Vývojové prostředí | Vývojové prostředí]] — jeho zprovoznění.
 
+
Po úspěšném stažením vybereme desku - Nástroje -> Vývojová deska -> ESP8266 boards -> Zvolíte příslušnou desku - v našem případě(Lolil) Wemos D1 mini
+
Desku připojíme přes USB kabel do notebooku a zvolíme port - Nástroje -> Port -> Obvykle ten jediný port
+
 
+
=== Základní seznámení ===
+
 
+
Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody.
+
 
+
  //zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:
+
 
+
void setup() {
+
  // put your setup code here, to run once:
+
  // zde napište to, co se má spustit na začátku:
+
}
+
 
+
void loop() {
+
  // put your main code here, to run repeatedly:
+
  // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
+
}
+
 
+
== LEDka ==
+
 
+
Jako první věc si zkusíme rozsvítit a zhasnout LEDku.
+
 
+
Budeme potřebovat:
+
Vývojovou desku, USB kabel, nepájivé pole
+
2 LEDky (červenou a modrou), 5 káblíků, 2 rezistory
+
 
+
//obrázek//
+
 
+
//popis zapojení
+
 
+
#define (název - dáme si tam třeba '''modra''' - bude to modrá LEDKa) (číslo GPIO pinu);
+
 
+
[https://www.iotwithus.com/wp-content/uploads/2018/11/esp8266-wemos-d1-mini-nodemcu-pinout.png Wemos pinout]
+
 
+
takže my budeme mít....
+
 
+
#define modra 18;
+
#define cervena 17;
+
 
+
Toto dáme úplně na začátek dokumentu
+
 
+
v void setup() musíme říct, že je to výstupní
+
 
+
pinMode(modra, output);
+
pinMode(cervena, output);
+
 
+
a teď nám jen rozsvítit a zhasnout LEDku
+
  
k tomu používáme metodu "digitalWrite(název, HIGH - zapnuto / LOW - vypnuto);"
+
[[IoT: Seznámení | Seznámení]] — se s vývojovým prostředím.
  
digitalWrite(modra, HIGH); - modrá LEDka se rozsvítí
+
== LED dioda ==
digitalWrite(modra, LOW); - modrá LEDka zhasne
+
[[IoT: LED dioda | LED dioda ]] — rožnutí pomocí GPIO pinů.
 +
Zkusíme si samostatné úkoly.
  
jelikož tyto věci trvají velmi krátkou dobu - lidské oko si toho nevšimne, dáme tam nějakou prodlevu
+
== Proměnné ==
k tomu se využívá delay(čas v milisekundách);
+
  
takže si kód doplníme o 2s prodlevy
+
[[IoT: Seznámení #Proměnné | Proměnné]] — co je to proměnná a jak s nimi pracujeme.
  
digitalWrite(modra, HIGH);
+
== Sériová komunikace ==
delay(2000);
+
[[IoT: Sériová komunikace | Sériová komunikace]] — jak vypsat něco do konzole.
digitalWrite(modra, LOW);
+
delay(2000);
+
  
=== Další úkoly ===
+
== Závěrečné opakování ==
1) modrá LEDka bude svítit 5 sekund a sekundu a půl svítit nebude
+
Na závěr dnešního dne si zkusme tento krátký
2) modrá i červená LEDka se rožne na 3 s a pak 3 s nebudou svítit
+
[https://forms.gle/LwteaRwchMSZdD6U6 testík].
3) modrá ledka se rozsvítí na 4 s, pak zhasne a zároveň se rozsvítí červená ledka, ta zhasne po 4s a znovu se rozsvítí modrá
+

Aktuální verze z 17. 3. 2021, 13:47


Obsah

Co je to IoT

Co je to IoT? — Řekneme si co je to IoT a k čemu nám to je.

Základy elektrotechniky

Základy elektrotechniky — Jak správně zapojit el. obvod? Co vše musíme vědět? Co je to LED dioda a jak ji zapojit?

Vývojové prostředí

Vývojové prostředí — jeho zprovoznění.

Seznámení — se s vývojovým prostředím.

LED dioda

LED dioda — rožnutí pomocí GPIO pinů. Zkusíme si samostatné úkoly.

Proměnné

Proměnné — co je to proměnná a jak s nimi pracujeme.

Sériová komunikace

Sériová komunikace — jak vypsat něco do konzole.

Závěrečné opakování

Na závěr dnešního dne si zkusme tento krátký testík.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje