Řídící struktury programu

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Rozděleno na větvení a cykly, ponecháno jako rozcestník.)
m (Změna struktury nadpisů.)
 
(Není zobrazena 1 mezilehlá verze od 1 uživatele.)
Řádka 2: Řádka 2:
  
  
== Řídící struktury programovacích jazyků Java a PHP ==
+
Procesor počítačů [[Von Neumannova architektura|von Neumannova typu]] provádí instrukce v takovém pořadí, v jakém jsou uloženy v operační paměti. Pokud chceme toto chování změnit, musíme použít speciální instrukci skoku.
  
Počítače von Neumannova typu provádí instrukce v takovém pořadí, v jakém jsou v operační paměti uloženy. Pokud chceme toto chování změnit, musíme použít speciální instrukci skoku. Ve [[Programovací_jazyky | vyšších programovacích jazycích]] se používají pro přehlednější zápis ustálené řídící struktury.
+
Ve [[Programovací_jazyky | vyšších programovacích jazycích]] se používají pro přehlednější zápis ustálené řídící struktury.
  
 
Běžné řídící struktury vyšších programovacích jazyků jsou:
 
Běžné řídící struktury vyšších programovacích jazyků jsou:
* podmíněný příkaz (<code>if-elseif-else</code>)
 
* cyklus <code>for</code>
 
* cyklus <code>for each</code>
 
* cyklus <code>while</code>
 
* cyklus <code>do-while</code>
 
* příkaz <code>switch</code>
 
  
 +
== Větvení ==
 +
* Podle splnění podmínky pokračuje kód jednou z několika větví.
  
== Více o řídících strukturách ==
+
* Podmíněný příkaz (<code>if-elseif-else</code>)
* [[Větvení]]
+
 
* [[Cykly]]
+
if (hero.lives <= 0) {
 +
    window.alert("Game over!")
 +
}
 +
 +
* Příkaz <code>switch</code>
 +
 
 +
switch(varianta) {
 +
    case 1: return "Varianta A";
 +
    case 2: return "Varianta B";
 +
    case 3: return "Varianta C";
 +
}
 +
 
 +
* Více viz [[Větvení]].
 +
 
 +
 
 +
== Cykly ==
 +
* Zadaný kód se opakuje, dokud je splněna podmínka.
 +
* Cyklus <code>for</code>
 +
* Cyklus <code>for each</code>
 +
* Cyklus <code>while</code>
 +
* Cyklus <code>do-while</code>
 +
 
 +
* Více viz [[Cykly]].

Aktuální verze z 9. 9. 2016, 12:03


Procesor počítačů von Neumannova typu provádí instrukce v takovém pořadí, v jakém jsou uloženy v operační paměti. Pokud chceme toto chování změnit, musíme použít speciální instrukci skoku.

Ve vyšších programovacích jazycích se používají pro přehlednější zápis ustálené řídící struktury.

Běžné řídící struktury vyšších programovacích jazyků jsou:

Větvení

if (hero.lives <= 0) {
   window.alert("Game over!")
}

switch(varianta) {
   case 1: return "Varianta A";
   case 2: return "Varianta B";
   case 3: return "Varianta C";
}


Cykly

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje