Řídící struktury programu
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
(Doplnění dalších zdrojů) |
m (Změna struktury nadpisů.) |
||
(Není zobrazeno 13 mezilehlých verzí od 1 uživatele.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | [[Category:VSE]] | + | [[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Programování]][[Category:Java]][[Category:PHP]] |
− | [[Category:Informatika]] | + | |
− | [[Category: | + | |
− | |||
− | + | Procesor počítačů [[Von Neumannova architektura|von Neumannova typu]] provádí instrukce v takovém pořadí, v jakém jsou uloženy v operační paměti. Pokud chceme toto chování změnit, musíme použít speciální instrukci skoku. | |
− | + | Ve [[Programovací_jazyky | vyšších programovacích jazycích]] se používají pro přehlednější zápis ustálené řídící struktury. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | Běžné řídící struktury vyšších programovacích jazyků jsou: | |
+ | == Větvení == | ||
+ | * Podle splnění podmínky pokračuje kód jednou z několika větví. | ||
+ | * Podmíněný příkaz (<code>if-elseif-else</code>) | ||
− | + | if (hero.lives <= 0) { | |
− | + | window.alert("Game over!") | |
− | + | ||
− | + | ||
− | if ( | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | = | + | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
} | } | ||
− | </ | + | |
+ | * Příkaz <code>switch</code> | ||
− | + | switch(varianta) { | |
− | + | case 1: return "Varianta A"; | |
− | + | case 2: return "Varianta B"; | |
− | + | case 3: return "Varianta C"; | |
− | + | ||
} | } | ||
− | |||
+ | * Více viz [[Větvení]]. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
+ | == Cykly == | ||
+ | * Zadaný kód se opakuje, dokud je splněna podmínka. | ||
+ | * Cyklus <code>for</code> | ||
+ | * Cyklus <code>for each</code> | ||
+ | * Cyklus <code>while</code> | ||
+ | * Cyklus <code>do-while</code> | ||
− | + | * Více viz [[Cykly]]. | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + |
Aktuální verze z 9. 9. 2016, 12:03
Procesor počítačů von Neumannova typu provádí instrukce v takovém pořadí, v jakém jsou uloženy v operační paměti. Pokud chceme toto chování změnit, musíme použít speciální instrukci skoku.
Ve vyšších programovacích jazycích se používají pro přehlednější zápis ustálené řídící struktury.
Běžné řídící struktury vyšších programovacích jazyků jsou:
Větvení
- Podle splnění podmínky pokračuje kód jednou z několika větví.
- Podmíněný příkaz (
if-elseif-else
)
if (hero.lives <= 0) { window.alert("Game over!") }
- Příkaz
switch
switch(varianta) { case 1: return "Varianta A"; case 2: return "Varianta B"; case 3: return "Varianta C"; }
- Více viz Větvení.
Cykly
- Zadaný kód se opakuje, dokud je splněna podmínka.
- Cyklus
for
- Cyklus
for each
- Cyklus
while
- Cyklus
do-while
- Více viz Cykly.