Příklady stavby, vedení a organizace cvičebních jednotek

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Příklady cvičebních jednotek: Oprava vzhledu, drobné doplnění)
(Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi: Doplněno o vnímání rytmu a fantazii.)
Řádka 22: Řádka 22:
  
 
=== Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi ===
 
=== Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi ===
* cvičení formou hry
+
* Cvičení formou hry.
* časté změny činností
+
* Rozvíjíme především obratnost (viz také [[Pohybové schopnosti a dovednosti]], resp. [[Věková specifika cvičenců]]).
* pěstování vztahu rodič-dítě
+
* Nutné jsou časté změny činností —omezená schopnost koncentrace.
* zdravotní omezení
+
* Pěstování vztahu rodič-dítě.
 +
* Vytváření základních sociálních, hygienických a dalších návyků.
 +
* Náročné pro cvičitele v tom, že musí při vedení hodiny řídit skupinu rodičů i skupinu dětí.
 +
* Důraz na fantazii, představivost, personifikaci: pojmenování nářadí (koza se jmenuje Adélka a má hlad — budeme ji krmit...).
 +
* Rozvoj vnímání hudby a rytmu: změna cvičení se změnou v hudbě, reakce na hudební motiv.
 
<div class="Priklad">
 
<div class="Priklad">
Úkoly:
+
Úkoly: Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik.
* Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik.
+
* „Máme ruce, máme dlaně, mýdlo s vodou patří na ně! A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo!"
* Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.
+
</div>
 +
<div class="Priklad">
 +
Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.
 
</div>
 
</div>
  

Verze z 29. 7. 2015, 05:20


Obsah

Zopakujte si ze základní části školení

Plán cvičební činnosti, cíle

Příklady cvičebních jednotek

Hodina cvičení s hudbou

Hodina žactva

Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi

Úkoly: Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik.

  • „Máme ruce, máme dlaně, mýdlo s vodou patří na ně! A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo!"

Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.

Hodina pro seniory

Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.

Výlet

Alternativy — pozor na povinné vybavení!

Úkoly:

  • Popište nebo na videu prohlédněte cvičební jednotku daného typu.
  • Identifikujte základní části cvičební jednotky a charakterizujte je.
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje