Příklady stavby, vedení a organizace cvičebních jednotek
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
(→Příklady cvičebních jednotek: Oprava vzhledu, drobné doplnění) |
(→Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi: Doplněno o vnímání rytmu a fantazii.) |
||
Řádka 22: | Řádka 22: | ||
=== Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi === | === Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi === | ||
− | * | + | * Cvičení formou hry. |
− | * časté změny činností | + | * Rozvíjíme především obratnost (viz také [[Pohybové schopnosti a dovednosti]], resp. [[Věková specifika cvičenců]]). |
− | * | + | * Nutné jsou časté změny činností —omezená schopnost koncentrace. |
− | * | + | * Pěstování vztahu rodič-dítě. |
+ | * Vytváření základních sociálních, hygienických a dalších návyků. | ||
+ | * Náročné pro cvičitele v tom, že musí při vedení hodiny řídit skupinu rodičů i skupinu dětí. | ||
+ | * Důraz na fantazii, představivost, personifikaci: pojmenování nářadí (koza se jmenuje Adélka a má hlad — budeme ji krmit...). | ||
+ | * Rozvoj vnímání hudby a rytmu: změna cvičení se změnou v hudbě, reakce na hudební motiv. | ||
<div class="Priklad"> | <div class="Priklad"> | ||
− | Úkoly: | + | Úkoly: Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik. |
− | + | * „Máme ruce, máme dlaně, mýdlo s vodou patří na ně! A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo!" | |
− | * Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii. | + | </div> |
+ | <div class="Priklad"> | ||
+ | Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii. | ||
</div> | </div> | ||
Verze z 29. 7. 2015, 05:20
Obsah |
Zopakujte si ze základní části školení
Plán cvičební činnosti, cíle
- Potřebujeme v Sokole plán?
- Máme plán činnosti?
Příklady cvičebních jednotek
Hodina cvičení s hudbou
- Typické pro cvičení žen.
- Stavba hodiny, průběh tepové frekvence.
- Více viz Cvičení s hudbou.
Hodina žactva
- stavba hodiny
Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi
- Cvičení formou hry.
- Rozvíjíme především obratnost (viz také Pohybové schopnosti a dovednosti, resp. Věková specifika cvičenců).
- Nutné jsou časté změny činností —omezená schopnost koncentrace.
- Pěstování vztahu rodič-dítě.
- Vytváření základních sociálních, hygienických a dalších návyků.
- Náročné pro cvičitele v tom, že musí při vedení hodiny řídit skupinu rodičů i skupinu dětí.
- Důraz na fantazii, představivost, personifikaci: pojmenování nářadí (koza se jmenuje Adélka a má hlad — budeme ji krmit...).
- Rozvoj vnímání hudby a rytmu: změna cvičení se změnou v hudbě, reakce na hudební motiv.
Úkoly: Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik.
- „Máme ruce, máme dlaně, mýdlo s vodou patří na ně! A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo!"
Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.
Hodina pro seniory
- vhodná volba cvičků a zátěže
- důraz na sociální aspekt cvičení
- zdravotní omezení
Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.
Výlet
- Podle věkových kategorií: pro děti nebo pro dospělé?
- zařazení her a soutěží
- volba přestávek
- Příprava výletu
- odpovídající délka trasy,
- využití veřejné dopravy,
- časový harmonogram,
- přiměřený terén a obtížnost,
- varianty podle počasí.
- Nezbytné vybavení
- nabitý mobilní telefon
- základní lékárnička
- Alternativy — pozor na povinné vybavení!
- cyklistika
- vodní turistika
Úkoly:
- Popište nebo na videu prohlédněte cvičební jednotku daného typu.
- Identifikujte základní části cvičební jednotky a charakterizujte je.