Příklady stavby, vedení a organizace cvičebních jednotek

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Příklady cvičebních jednotek: Oprava vzhledu, drobné doplnění)
m (Doplněna společné osnova diskuse nad jednotlivými typy hodin, přidána hodina volejbalu a atletická hodina.)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 1 uživatele.)
Řádka 12: Řádka 12:
  
 
== Příklady cvičebních jednotek ==
 
== Příklady cvičebních jednotek ==
 +
 +
<div class="Poznamka">
 +
U&nbsp;každého typu cvičební jednotky
 +
* Na videu nebo v&nbsp;reálu si prohlédněte cvičební jednotku daného typu.
 +
* Identifikujte základní části cvičební jednotky a charakterizujte je.
 +
* V&nbsp;čem jsou činnosti v&nbsp;této hodině specifické ve srovnání s&nbsp;běžnou gymnastickou hodinou?
 +
* Uveďte činnosti, které jsou pro daný typ hodiny charakteristické.
 +
</div>
  
 
=== Hodina cvičení s hudbou ===
 
=== Hodina cvičení s hudbou ===
Řádka 18: Řádka 26:
 
* Více viz [[Cvičení s hudbou]].
 
* Více viz [[Cvičení s hudbou]].
  
=== Hodina žactva ===
+
=== Gymnastická hodina žactva ===
 
* stavba hodiny
 
* stavba hodiny
  
 
=== Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi ===
 
=== Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi ===
* cvičení formou hry
+
* Cvičení formou hry.
* časté změny činností
+
* Rozvíjíme především obratnost (viz také [[Pohybové schopnosti a dovednosti]], resp. [[Věková specifika cvičenců]]).
* pěstování vztahu rodič-dítě
+
* Nutné jsou časté změny činností &mdash;omezená schopnost koncentrace.
* zdravotní omezení
+
* Pěstování vztahu rodič-dítě.
 +
* Vytváření základních sociálních, hygienických a dalších návyků.
 +
* Náročné pro cvičitele v&nbsp;tom, že musí při vedení hodiny řídit skupinu rodičů i&nbsp;skupinu dětí.
 +
* Důraz na fantazii, představivost, personifikaci: pojmenování nářadí (koza se jmenuje Adélka a&nbsp;má hlad &mdash; budeme ji krmit...).
 +
* Rozvoj vnímání hudby a rytmu: změna cvičení se změnou v&nbsp;hudbě, reakce na hudební motiv.
 
<div class="Priklad">
 
<div class="Priklad">
Úkoly:
+
Úkoly: Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik.
* Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik.
+
* „Máme ruce, máme dlaně, mýdlo s vodou patří na ně! A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo!"
* Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.
+
</div>
 +
<div class="Priklad">
 +
Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.
 
</div>
 
</div>
  
Řádka 42: Řádka 56:
 
** zařazení her a soutěží
 
** zařazení her a soutěží
 
** volba přestávek
 
** volba přestávek
 +
* Náplň
 +
** Rozvoj pohybových schopností s&nbsp;využitím netradičních překážek.
 +
** Rozvoj znalostí a&nbsp;dovedností souvisejících s&nbsp;pobytem v&nbsp;přírodě.
 +
** Vztah k&nbsp;přírodě a&nbsp;její ochrana.
 
* Příprava výletu
 
* Příprava výletu
 
** odpovídající délka trasy,  
 
** odpovídající délka trasy,  
Řádka 48: Řádka 66:
 
** přiměřený terén a obtížnost,
 
** přiměřený terén a obtížnost,
 
** varianty podle počasí.
 
** varianty podle počasí.
 +
** příprava informací pro rodiče, rozdat včas!
 
* Nezbytné vybavení
 
* Nezbytné vybavení
 
** nabitý mobilní telefon
 
** nabitý mobilní telefon
Řádka 54: Řádka 73:
 
* cyklistika
 
* cyklistika
 
* vodní turistika
 
* vodní turistika
 +
* lezení na umělé lezecké stěně
  
 
<div class="Priklad">
 
<div class="Priklad">
Úkoly:
+
Úkoly: Jak byste v&nbsp;přírodě realizovali:
* Popište nebo na videu prohlédněte cvičební jednotku daného typu.
+
* rozvoj síly,
* Identifikujte základní části cvičební jednotky a charakterizujte je.
+
* balanční průpravu,
 +
* rozvoj obratnosti,
 +
* rozvoj vytrvalosti,
 +
* rozvoj flexibility.
 +
Snažte se vždy využít herní formy či činnosti, kterou je třeba realizovat (příprava ohně, překonání překážek na cestě,...).  
 
</div>
 
</div>
 +
 +
=== Hodina volejbalu ===
 +
* Specifická průpravná cvičení: práce s míčem, pohyb v&nbsp;prostoru.
 +
 +
=== Atletická hodina ===
 +
* Hry, zaměřené na rozvoj rychlosti, vytrvalosti, reakčních schopností.
 +
* Průpravná cvičení: atletická abeceda, rovinky.
 +
* Kompenzační cvičení při jednostranné zátěži.

Aktuální verze z 29. 7. 2015, 05:48


Obsah

Zopakujte si ze základní části školení

Plán cvičební činnosti, cíle

Příklady cvičebních jednotek

U každého typu cvičební jednotky

  • Na videu nebo v reálu si prohlédněte cvičební jednotku daného typu.
  • Identifikujte základní části cvičební jednotky a charakterizujte je.
  • V čem jsou činnosti v této hodině specifické ve srovnání s běžnou gymnastickou hodinou?
  • Uveďte činnosti, které jsou pro daný typ hodiny charakteristické.

Hodina cvičení s hudbou

Gymnastická hodina žactva

Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi

Úkoly: Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik.

  • „Máme ruce, máme dlaně, mýdlo s vodou patří na ně! A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo!"

Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.

Hodina pro seniory

Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.

Výlet

Alternativy — pozor na povinné vybavení!

Úkoly: Jak byste v přírodě realizovali:

  • rozvoj síly,
  • balanční průpravu,
  • rozvoj obratnosti,
  • rozvoj vytrvalosti,
  • rozvoj flexibility.

Snažte se vždy využít herní formy či činnosti, kterou je třeba realizovat (příprava ohně, překonání překážek na cestě,...).

Hodina volejbalu

Atletická hodina

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje