Příklady stavby, vedení a organizace cvičebních jednotek
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
(→Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi: Doplněno o vnímání rytmu a fantazii.) |
(→Výlet: Dodáno lezení na stěně, informace pro rodiče. Doplnění úkolů.) |
||
Řádka 48: | Řádka 48: | ||
** zařazení her a soutěží | ** zařazení her a soutěží | ||
** volba přestávek | ** volba přestávek | ||
+ | * Náplň | ||
+ | ** Rozvoj pohybových schopností s využitím netradičních překážek. | ||
+ | ** Rozvoj znalostí a dovedností souvisejících s pobytem v přírodě. | ||
+ | ** Vztah k přírodě a její ochrana. | ||
* Příprava výletu | * Příprava výletu | ||
** odpovídající délka trasy, | ** odpovídající délka trasy, | ||
Řádka 54: | Řádka 58: | ||
** přiměřený terén a obtížnost, | ** přiměřený terén a obtížnost, | ||
** varianty podle počasí. | ** varianty podle počasí. | ||
+ | ** příprava informací pro rodiče, rozdat včas! | ||
* Nezbytné vybavení | * Nezbytné vybavení | ||
** nabitý mobilní telefon | ** nabitý mobilní telefon | ||
Řádka 60: | Řádka 65: | ||
* cyklistika | * cyklistika | ||
* vodní turistika | * vodní turistika | ||
+ | * lezení na umělé lezecké stěně | ||
<div class="Priklad"> | <div class="Priklad"> | ||
− | Úkoly: | + | Úkoly: Jak byste v přírodě realizovali: |
− | * | + | * rozvoj síly, |
− | * | + | * balanční průpravu, |
+ | * rozvoj obratnosti, | ||
+ | * rozvoj vytrvalosti, | ||
+ | * rozvoj flexibility. | ||
+ | Snažte se vždy využít herní formy či činnosti, kterou je třeba realizovat (příprava ohně, překonání překážek na cestě,...). | ||
</div> | </div> |
Verze z 29. 7. 2015, 05:34
Obsah |
Zopakujte si ze základní části školení
Plán cvičební činnosti, cíle
- Potřebujeme v Sokole plán?
- Máme plán činnosti?
Příklady cvičebních jednotek
Hodina cvičení s hudbou
- Typické pro cvičení žen.
- Stavba hodiny, průběh tepové frekvence.
- Více viz Cvičení s hudbou.
Hodina žactva
- stavba hodiny
Hodina předškolních dětí či rodičů s dětmi
- Cvičení formou hry.
- Rozvíjíme především obratnost (viz také Pohybové schopnosti a dovednosti, resp. Věková specifika cvičenců).
- Nutné jsou časté změny činností —omezená schopnost koncentrace.
- Pěstování vztahu rodič-dítě.
- Vytváření základních sociálních, hygienických a dalších návyků.
- Náročné pro cvičitele v tom, že musí při vedení hodiny řídit skupinu rodičů i skupinu dětí.
- Důraz na fantazii, představivost, personifikaci: pojmenování nářadí (koza se jmenuje Adélka a má hlad — budeme ji krmit...).
- Rozvoj vnímání hudby a rytmu: změna cvičení se změnou v hudbě, reakce na hudební motiv.
Úkoly: Podle ukázky řekněte, co procvičuje daná hra/hříčka/cvik.
- „Máme ruce, máme dlaně, mýdlo s vodou patří na ně! A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo!"
Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.
Hodina pro seniory
- vhodná volba cvičků a zátěže
- důraz na sociální aspekt cvičení
- zdravotní omezení
Uveďte cvičení, která nejsou vhodná pro tuto věkovou kategorii.
Výlet
- Podle věkových kategorií: pro děti nebo pro dospělé?
- zařazení her a soutěží
- volba přestávek
- Náplň
- Rozvoj pohybových schopností s využitím netradičních překážek.
- Rozvoj znalostí a dovedností souvisejících s pobytem v přírodě.
- Vztah k přírodě a její ochrana.
- Příprava výletu
- odpovídající délka trasy,
- využití veřejné dopravy,
- časový harmonogram,
- přiměřený terén a obtížnost,
- varianty podle počasí.
- příprava informací pro rodiče, rozdat včas!
- Nezbytné vybavení
- nabitý mobilní telefon
- základní lékárnička
- Alternativy — pozor na povinné vybavení!
- cyklistika
- vodní turistika
- lezení na umělé lezecké stěně
Úkoly: Jak byste v přírodě realizovali:
- rozvoj síly,
- balanční průpravu,
- rozvoj obratnosti,
- rozvoj vytrvalosti,
- rozvoj flexibility.
Snažte se vždy využít herní formy či činnosti, kterou je třeba realizovat (příprava ohně, překonání překážek na cestě,...).