Myš a obrázky v Javě — cvičení

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Dodána samostatná práce (začátek))
(Samostatná práce: Dodána zadání, kategorie)
Řádka 38: Řádka 38:
 
Nápověda:
 
Nápověda:
 
* Využijete třídu <code>java.util.ArrayList</code> pro ukládání instancí třídy <code>Auticko</code>.
 
* Využijete třídu <code>java.util.ArrayList</code> pro ukládání instancí třídy <code>Auticko</code>.
 +
 +
[[Category:VSE]]
 +
[[Category:Informatika]]
 +
[[Category:PRO]]
  
 
== Samostatná práce ==
 
== Samostatná práce ==
Řádka 49: Řádka 53:
  
 
[[Funkce_Modulo | (Více o funkci celočíselné dělení (modulo))]]
 
[[Funkce_Modulo | (Více o funkci celočíselné dělení (modulo))]]
 +
 +
=== Zadání ===
 +
 +
==== 1. Hra na ovečky ====
 +
*Ovce se po prostředku obrazovky pohybuje nahoru a dolů
 +
*V náhodných intervalech běhají vodorovně vlci
 +
*Ovce se musí vyhnout střetnutí s vlkem, jinak je sežrána a Game over! ;)
 +
==== 2. Stříhání ovcí ====
 +
*Na obrazovce se náhodně na nějakou dobu objevují ovce, vy je kliknutím musíte ostříhat.
 +
*Počítá se počet ovcí, které jste ostříhali.
 +
==== 3. Pasáček ovcí ====
 +
*Na náhodných místech se objevuje tráva
 +
*Ovce jde vždy směrem ke kurzoru myši, pohybuje se ale konstantní rychlostí.
 +
*Náhodně vbíhají na obrazovku vlci
 +
==== 4. Malý princ ====
 +
*Uprostřed obrazovky je Květina
 +
*Na obrazovku náhodně vbíhají beránci
 +
*Musíme květinu ochránit tak, že kliknutím zavřeme beránka do bedýnky (zmizí).
 +
==== 5. Ovčí bludiště ====
 +
*Ovce musí projít bludištěm.
 +
*Ovce jde vždy k nejbližšímu trsu trávy.
 +
*Na začátku je bludiště a ovce na začátku.
 +
*V bludišti jsou vlci (nehýbou se) a zdi.
 +
**vlk ovci sežere
 +
**zeď není průchozí
 +
*Trávu umísťujete kliknutím myši.
 +
*Máte omezený počet trav pro dané bludiště.
 +
==== 6. Obrana zahrady ====
 +
* Spodní okraj obrazovky je ohrada zahrady se vzácnými květinami
 +
* Z horního okraje v náhodném místě vybíhají ovečky
 +
* na spodním okraji se pohybuje kurzorem myši plošina, ze které se směrem vzhůru vystřeluje síť.
 +
* Ovce nesmí dojít na spodní okraj obrazovky.

Verze z 28. 12. 2010, 13:24


Obsah

Doporučená cvičení

Přesun autíčka tažením

Nápověda:

Nastavení pozice pomocí souřadnic

Nápověda:

Změna vzhledu autíčka

Nápověda:

Jedoucí autíčko

Nápověda:

Mnoho autíček

Nápověda:

Samostatná práce

Jak zjistím číslo svého zadání?

Která úloha je povinná pro konkrétního studenta OA?

  1. vezměte své číslo v třídní knize
  2. přičtěte k němu konstantu letošní posun (pro rok 2010/11 je letošní posun = -1)
  3. výsledek vydělte počtem zadání a spočtěte zbytek po dělení (viz 4. třída základní školy)
  4. zbytek po dělení zvyšte o jedničku a máte číslo svého zadání.

(Více o funkci celočíselné dělení (modulo))

Zadání

1. Hra na ovečky

2. Stříhání ovcí

3. Pasáček ovcí

4. Malý princ

5. Ovčí bludiště

6. Obrana zahrady

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje