Myš a obrázky v Javě — cvičení

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Samostatná práce: Oprava zadání, dodání návodu.)
(Samostatná práce: Přidáno zadání 7.)
Řádka 102: Řádka 102:
 
* Síť se vystřelí kliknutím myši. Letící síť kreslit nemusíte, síť letí nekonečně rychle. Jakmile síť vystřelíte, ovce v daném sloupci okamžitě zmizí.
 
* Síť se vystřelí kliknutím myši. Letící síť kreslit nemusíte, síť letí nekonečně rychle. Jakmile síť vystřelíte, ovce v daném sloupci okamžitě zmizí.
  
==== Obtížnější zadání: Ovčí bludiště ====
+
=== Pro rok 2011/12 ===
 +
 
 +
==== 7. Záchranář ====
 +
* Na obrazovce jsou čtyři útesy, na kterých se pasou ovce.
 +
** Nakreslete například tak, že v horní části obrazovky bude zelený obláček (útes) a na něm bude stát ovce.
 +
* Protože je útes úzký, ovce se občas zřítí.
 +
** Po zadané nebo náhodné době některá z ovcí přejde o sloupeček doleva a padá směrem dolů.
 +
* Na spodním okraji obrazovky se pohybuje záchranná síť, pomocí které padající ovci zachytíte.
 +
* Hrajete na čas, počítá se, kolik ovcí jste zachránili.
 +
* Síť se pohybuje vpravo a vlevo klikáním na pravé a levé tlačítko myši.
 +
 
 +
=== Obtížnější zadání: pro zájemce ===
 +
==== Ovčí bludiště ====
 
*Ovce musí projít bludištěm.
 
*Ovce musí projít bludištěm.
 
*Ovce jde vždy k nejbližšímu trsu trávy.
 
*Ovce jde vždy k nejbližšímu trsu trávy.
Řádka 134: Řádka 146:
 
** !!! Pozor, pouze nastavíte směr. Samotný pohyb se bude realizovat později, až si to vyžádá metoda <code>hrej()</code>!!!
 
** !!! Pozor, pouze nastavíte směr. Samotný pohyb se bude realizovat později, až si to vyžádá metoda <code>hrej()</code>!!!
 
* Potřebujete náhodná čísla. Pro náhodné číslo od MIN do MAX zapište:
 
* Potřebujete náhodná čísla. Pro náhodné číslo od MIN do MAX zapište:
** <code> int nahodne = (int) Math.floor(Math.random()*(''MAX''-''MIN''))+MIN; </code>
+
** <code> int nahodne = (int) Math.floor(Math.random()*(''MAX''-''MIN''+1))+MIN; </code>
 
** (Btw. pamatujete na Excel? ;))
 
** (Btw. pamatujete na Excel? ;))

Verze z 3. 1. 2011, 07:23


Obsah

Doporučená cvičení

Přesun autíčka tažením

Nápověda:

Nastavení pozice pomocí souřadnic

Nápověda:

Změna vzhledu autíčka

Nápověda:

Jedoucí autíčko

Nápověda:

Mnoho autíček

Nápověda:

Samostatná práce

Jak zjistím číslo svého zadání?

Která úloha je povinná pro konkrétního studenta OA?

  1. vezměte své číslo v třídní knize
  2. přičtěte k němu konstantu letošní posun (pro rok 2010/11 je letošní posun = -1)
  3. výsledek vydělte počtem zadání a spočtěte zbytek po dělení (viz 4. třída základní školy)
  4. zbytek po dělení zvyšte o jedničku a máte číslo svého zadání.

(Více o funkci celočíselné dělení (modulo))

Zadání

1. Hra na ovečky

2. Hra na ovečky (2)

3. Stříhání ovcí

4. Pasáček ovcí

5. Malý princ

6. Obrana zahrady

Pro rok 2011/12

7. Záchranář

Obtížnější zadání: pro zájemce

Ovčí bludiště

Návod

           try {
               Thread.sleep(počet milisekund, které čekám);
           } catch (InterruptedException ex) {}

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje