Cvičitel a cvičenci

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Komunikace s rodiči: Zdůraznění, že pohledy se mohou lišit!)
(Komunikace a řešení konfliktů na samostatnou stránku Komunikace a řešení konfliktů.)
 
Řádka 65: Řádka 65:
 
</div>
 
</div>
  
 
== Komunikace s rodiči ==
 
<div class="Priklad">
 
Zkuste si napsat na kousek papíru:
 
# V&nbsp;jakých situacích může nastat problém v&nbsp;komunikaci s rodiči?
 
# Rodič si přijde stěžovat, že cvičení neděláte správně. Jakým způsobem budete argumentovat?
 
</div>
 
 
; Fakta
 
# '''Informujte rodiče o&nbsp;všem podstatném'''
 
#* Mějte na rodiče email i&nbsp;telefonický kontakt.
 
#* Zvěte rodiče na akce, dělejte akce, kterých se mohou účastnit také.
 
# '''Svět není černobílý!'''
 
#* Každý může udělat chybu. Většinou ale také v&nbsp;životě nebývají ''univerzálně správná'' řešení.
 
#* I&nbsp;když se něco nepovedlo, v&nbsp;klidu vysvětlete, že vaše řešení vycházelo z&nbsp;nějaké situace.
 
#* Někteří cvičitelé mají tendenci hned všechny problémy vzít na sebe jako své chyby. Pokud se chyba objektivně stala, je třeba ji přiznat. Pokud jste ale měli k&nbsp;použitému řešení rozumné důvody, vysvětlete je. Svět většinou není černobílý.
 
# '''Nepitvejte se v&nbsp;minulých chybách!'''
 
#* Pokud se nestalo něco velmi vážného, není vždy nezbytné ''rozsoudit'' už proběhlou situaci. Chyby, které už se staly, stejně nezměníte.
 
#* Domluvte se raději na tom, jak by se podobné věci měly řešit v&nbsp;budoucnu (a dodržte to).
 
# Jste to '''vy''', kdo zodpovídá za cvičence, takže '''vy''' rozhodnete o&nbsp;způsobu vedení hodiny.
 
#* Vezměte si poučení z&nbsp;toho, co se vám případně nepodařilo, ale nenechte se tlačit do věcí, se kterými nesouhlasíte.
 
#* Pokud někdo zásadně nesouhlasí s&nbsp;vaším postupem (a&nbsp;vy na něm trváte, protože jste přesvědčeni o&nbsp;jeho správnosti), může odejít.
 
# Rodič je váš partner!
 
#* Rodič je také člověk, také má své sny, chyby, také může být ve stresu či momentálně frustrovaný. Každopádně je to váš partner a&nbsp;vaše cíle se většinou shodují. Pokuste se najít východisko smírnou cestou!
 
 
<div class="Poznamka">
 
Zkuste si zažít myšlenkový postup:
 
# Vyslechnu váš názor...
 
# Chápu vaše stanovisko...
 
# Já situaci vnímám takto... ''(váš a můj pohled se mohou lišit, respektuji to)''
 
# Shodneme se tedy na tom, že v budoucnu...
 
</div>
 
 
<div class="Varovani">
 
; Důležité
 
* Nikdy neřešte spory v&nbsp;šatně, mezi ostatními.
 
** Vezměte rodiče do kanceláře, sedněte si někde, domluvte si schůzku, pokud není nezbytně nutné situaci vyřešit hned!
 
** Obraťte se na kolegy...
 
* Neřešte spory v afektu či ve stresu!
 
** Nabídněte schůzku v&nbsp;čase, který bude pro oba výhodný (a&nbsp;emoce mezitím vychladnou).
 
** Nenechte se vyprovokovat k&nbsp;emotivnímu jednání!
 
* '''Neřešte spory elektronicky!!! Smluvte si osobní schůzku!!!'''
 
</div>
 
  
 
== Související stránky ==
 
== Související stránky ==
 
* [[Motivace cvičenců a cvičitele]]
 
* [[Motivace cvičenců a cvičitele]]

Aktuální verze z 26. 7. 2016, 17:57


Obsah

Osobnost cvičitele

Úkoly cvičitele

Cvičitel je vzorem svým cvičencům!
Opravdu! I když starší cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.
Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.

Aby tyto úkoly mohl cvičitel plnit, musí mít odpovídající znalosti a dovednosti.

Cvičitel jako vzor pro cvičence

„Slova učí, příklady táhnou!“
A v sokole zvlášť

Předpoklady pro práci cvičitele


Charakteristika osobnosti

...


Individuální zvláštnosti a poruchy

...

Cvičení v sokole by mělo být pro všechny, talentované i netalentované! Věnujte se všem!

Snažte se cvičení uzpůsobit tak, aby bavilo všechny!

Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet.


Související stránky

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje