Cvičitel a cvičenci

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Přidána motivace jako samostatná stránka, ,,zlobivý" cvičenec převeden na ni.)
(Upřesnění (jen drobné) v: - Individuální zvláštnosti a poruchy: , přidána komunikace s rodiči a řešení problémů.)
Řádka 51: Řádka 51:
  
 
== Individuální zvláštnosti a poruchy ==
 
== Individuální zvláštnosti a poruchy ==
*poruchy soustředění
+
* Poruchy soustředění (například ADHD a další)
 +
* Poruchy autistického spektra.
  
 
<div class="Poznamka">...</div>
 
<div class="Poznamka">...</div>
Řádka 64: Řádka 65:
 
</div>
 
</div>
  
 +
 +
== Komunikace s rodiči ==
 +
<div class="Priklad">
 +
Zkuste si napsat na kousek papíru:
 +
# V&nbsp;jakých situacích může nastat problém v&nbsp;komunikaci s rodiči?
 +
# Rodič si přijde stěžovat, že cvičení neděláte správně. Jakým způsobem budete argumentovat?
 +
</div>
 +
 +
<div class="Varovani">
 +
; Důležité
 +
* Nikdy neřešte spory v&nbsp;šatně, mezi ostatními.
 +
* Neřešte spory v afektu či ve stresu!
 +
** Nabídněte schůzku v&nbsp;čase, který bude pro oba výhodný (a&nbsp;emoce mezitím vychladnou).
 +
** Nenechte se vyprovokovat k&nbsp;emotivnímu jednání!
 +
* '''Neřešte spory elektronicky!!! Smluvte si osobní schůzku!!!'''
 +
</div>
  
 
== Související stránky ==
 
== Související stránky ==
 
* [[Motivace cvičenců a cvičitele]]
 
* [[Motivace cvičenců a cvičitele]]

Verze z 26. 7. 2015, 11:27


Obsah

Osobnost cvičitele

Úkoly cvičitele

Cvičitel je vzorem svým cvičencům!
Opravdu! I když starší cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.
Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.

Aby tyto úkoly mohl cvičitel plnit, musí mít odpovídající znalosti a dovednosti.

Cvičitel jako vzor pro cvičence

„Slova učí, příklady táhnou!“
A v sokole zvlášť

Předpoklady pro práci cvičitele


Charakteristika osobnosti

...


Individuální zvláštnosti a poruchy

...

Cvičení v sokole by mělo být pro všechny, talentované i netalentované! Věnujte se všem!

Snažte se cvičení uzpůsobit tak, aby bavilo všechny!

Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet.


Komunikace s rodiči

Zkuste si napsat na kousek papíru:

  1. V jakých situacích může nastat problém v komunikaci s rodiči?
  2. Rodič si přijde stěžovat, že cvičení neděláte správně. Jakým způsobem budete argumentovat?
Důležité
  • Nikdy neřešte spory v šatně, mezi ostatními.
  • Neřešte spory v afektu či ve stresu!
    • Nabídněte schůzku v čase, který bude pro oba výhodný (a emoce mezitím vychladnou).
    • Nenechte se vyprovokovat k emotivnímu jednání!
  • Neřešte spory elektronicky!!! Smluvte si osobní schůzku!!!

Související stránky

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje