Cvičitel a cvičenci

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Úkoly cvičitele: Doplněn odkaz na profil cvičitele.)
(Přidána motivace jako samostatná stránka, ,,zlobivý" cvičenec převeden na ni.)
Řádka 1: Řádka 1:
[[Category:IV. třída]][[Category:III. třída]][[Category:Sokol]][[Category:VSE]]
+
[[Category:IV. třída]][[Category:III. třída]][[Category:Sokol]][[Category:VSE]][[Category:Pedagogika]]
  
 
== Osobnost cvičitele ==
 
== Osobnost cvičitele ==
Řádka 42: Řádka 42:
 
*charakterové předpoklady
 
*charakterové předpoklady
 
*pedagogické a didaktické dovednosti
 
*pedagogické a didaktické dovednosti
 +
  
 
== Charakteristika osobnosti ==
 
== Charakteristika osobnosti ==
Řádka 47: Řádka 48:
  
 
<div class="Poznamka">...</div>
 
<div class="Poznamka">...</div>
 +
  
 
== Individuální zvláštnosti a poruchy ==
 
== Individuální zvláštnosti a poruchy ==
Řádka 52: Řádka 54:
  
 
<div class="Poznamka">...</div>
 
<div class="Poznamka">...</div>
 
== „Zlobivý“ cvičenec ==
 
S vyjímkou psychopatických osobností obvykle není cílem žádného cvičence „působit zlo“. Pokud tedy cvičenec „zlobí“, snažte se najít příčinu.
 
 
; Nudí se cvičenec???
 
* Nemluvíte příliš dlouho?
 
* Je váš výklad přiměřený věku cvičenců?
 
; Je cvičenec schopen splnit vaše požadavky?
 
* Pokud neodhadnete náročnost cvičení, reakcí může být „zlobení“, reakce typu: „To je hloupost, to dělat nebudu!“ &mdash; člověk nerad přiznává, že něco nedokáže.
 
* Neříkejte: „Dobře Franto, to bys nezvládl, zkusíme něco lehčího.“, tím byste cvičence „shodili“. Nechte cvik docvičit (pokud nehrozí riziko úrazu) a další cvik vyberte snazší.
 
; Není v hodině příliš dlouho ticho?
 
* V době magnetofonů a walkmanů mnoho cvičenců má problém s tichem.
 
* Člověk je tvor sociální, má potřebu komunikovat. Je-li dohromady více lidí, nemlčí.
 
* Mluvte na své cvičence, veďte dialog, popisujte, co se provádí a proč, k čemu je to dobré.
 
; Potřebuje cvičenec upoutat pozornost?
 
* Mnoho dětí je zvyklých z domu být středem pozornosti.
 
* „Zlobení“ může být způsobem, jak upoutat vaši pozornost.
 
* Snažte se příliš nenapomínat, spíše chvalte ty cvičence, kteří cvičí správně.
 
; Možná se cvičenci dlouhodobě nedaří
 
* Každý má potřebu být dobrý, může se ale stát, že cvičenec je v kolektivu výrazně šikovnějších cvičenců a nemá šanci uspět fyzickými výkony.
 
* Pochvalte zlepšení od minula, ne jen absolutní výkon.
 
* Pochvalte snahu cvičence, vyhlašte cvičence s nejlepší docházkou.
 
* Nevynechte příležitost pochválit za něco ty, kterým se moc nedaří, nemají fyzické předpoklady.
 
  
 
<div class="Varovani">  
 
<div class="Varovani">  
Řádka 84: Řádka 63:
 
Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet.
 
Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet.
 
</div>
 
</div>
 +
 +
 +
== Související stránky ==
 +
* [[Motivace cvičenců a cvičitele]]

Verze z 26. 7. 2015, 11:16


Obsah

Osobnost cvičitele

Úkoly cvičitele

Cvičitel je vzorem svým cvičencům!
Opravdu! I když starší cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.
Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.

Aby tyto úkoly mohl cvičitel plnit, musí mít odpovídající znalosti a dovednosti.

Cvičitel jako vzor pro cvičence

„Slova učí, příklady táhnou!“
A v sokole zvlášť

Předpoklady pro práci cvičitele


Charakteristika osobnosti

...


Individuální zvláštnosti a poruchy

...

Cvičení v sokole by mělo být pro všechny, talentované i netalentované! Věnujte se všem!

Snažte se cvičení uzpůsobit tak, aby bavilo všechny!

Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet.


Související stránky

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje