Testování UI
Z MiS
Obsah |
Cíl
- Cílem testování je maximalizace použitelnosti UI.
- Uživatel se v naší aplikaci má od začátku cítit „jako doma“, nemusí přemýšlet a intuitivně odhadne, jak pokračovat.
Nástroje
- Testování provádíme už ve fázi kreslení wireframe.
- Tím rychle najdeme většinu chyb ještě v době, kdy jejich oprava zabere minimum času (nemusí se psát kód).
Postup testování
- Vytipujte hlavní skupiny uživatelů výrobku/webu — můžete vytvořit „persony“.
- Vytipujte úlohy, které budou uživatelé s výrobkem provádět — viz Scénáře použití.
- Testujte se skutečnými uživateli:
- Najděte konkrétní uživatele, kteří odpovídají cílovým skupinám.
- Zadávejte jim úlohy odpovídající scénářům.
- Sledujte, jak reagují.
- Na první pohled by měli identifikovat
- Součásti webové stránky/aplikace
- Logo serveru
- Název stránky (v rámci serveru)
- Záložky sekcí
- Lokální navigace
- Nástroj pro vyhledávání
- Co web/aplikace nabízí
- Čí web/aplikace to je
- Kudy máte pokračovat — podle úkolu, který potřebujeme vyřešit.
Pravidla testování
- Uživatel nikdy nejedná „špatně“!!!
- Pokud uživatel zvolil špatný postup, je to chybně navržené UI.
- Nenapovídejte uživateli!