Kondiční a zdravotně orientovaná cvičení

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Dodány zdroje a literatura)
(Úkol: Analýza rozcvičky: Doplněny úkoly pro praktickou část.)
Řádka 145: Řádka 145:
 
Prakticky v hodině.
 
Prakticky v hodině.
  
== Úkol: Analýza rozcvičky ==
+
== Úkoly ==
Připravte si na další lekci.
+
 
 +
=== Rozbor hodiny ===
 +
# Popište stručně jednu cvičební hodinu cvičitele, se kterým cvičíte.
 +
#* Můžete použít natočený videozáznam.
 +
# Identifikujte jednotlivé části hodiny.
 +
# Analyzujte:
 +
#* Jak se mění pohybová zátěž cvičenců? (Odhadněte tepovou frekvenci - mírná, střední, vysoká.)
 +
#* Význam prováděných cvičení.
 +
# Dala by se hodina zefektivnit? Vnímáte prostoje, pasáže, kdy cvičenci nejsou vytíženi a mohli by být? (Zvláště u videozáznamu.)
 +
 
 +
=== Příprava části hodiny ===
 +
# Dohodněte si cílovou věkovou katerogii a cíl hodiny.
 +
#: Cílem hodiny by měl být nácvik některého jednoduchého prvku:
 +
#: výskok na švédskou bednu do dřepu, kotoul vzad, výmyk na hrazdě, přímý skok z malé trampolíny,...
 +
# Každý účastník navrhne vhodnou náplň (obsah) pro jednu část hodiny (viz [[Stavba cvičební jednotky]]).
 +
# Rozcvičku rozdělte na více částí.
 +
# Promyslete a napište vhodná cvičení pro danou část hodiny.
 +
# Společně projděte plán celou hodinu, případně vhodně modifikujte.
 +
# Následně hodinu proveďte. Každý provede svou část hodiny, ostatní cvičí.
  
 
== Literatura, zdroje ==
 
== Literatura, zdroje ==
 
*[Strečink] [http://www.etriatlon.cz/technika_a_trenink/2090_zakladni_principy_protahovani_prehled.html etriatlon.cz > Technika a trenink > 2090 Základní principy protahování]
 
*[Strečink] [http://www.etriatlon.cz/technika_a_trenink/2090_zakladni_principy_protahovani_prehled.html etriatlon.cz > Technika a trenink > 2090 Základní principy protahování]

Verze z 3. 7. 2014, 09:28


Obsah

Cíle a postup rozcvičení

Obecně
  1. Aktivizace organizmu
    • příprava svalstva na intenzivní práci
    • přechod do aerobní fáze
  2. Specifické cviky
    • Správné držení těla, omezení dysbalancí.
    • Udržení a zvýšení rozsahu pohybu
    • zpevňovací průprava: příprava na silové působení svalů
    • motoricko-funkční příprava organizmu
Skupiny specifických cviků

Správné držení těla, svalové dysbalance

Správné držení těla

Svalové dysbalance

Dýchání při cvičení

Strečink

Cíl: Zvýšení kloubní pohyblivosti a příprava svalů.

Principy činnosti svalu
Typy
Principy
Pozor!

Zpevňování a posilování svalů

Význam
Zásady posilování

Nevhodná a závadná cvičení

Kompenzační cvičení

Konkrétní zásobník cviků

Prakticky v hodině.

Testy zdatnosti a pohyblivosti

Prakticky v hodině.

Úkoly

Rozbor hodiny

  1. Popište stručně jednu cvičební hodinu cvičitele, se kterým cvičíte.
    • Můžete použít natočený videozáznam.
  2. Identifikujte jednotlivé části hodiny.
  3. Analyzujte:
    • Jak se mění pohybová zátěž cvičenců? (Odhadněte tepovou frekvenci - mírná, střední, vysoká.)
    • Význam prováděných cvičení.
  4. Dala by se hodina zefektivnit? Vnímáte prostoje, pasáže, kdy cvičenci nejsou vytíženi a mohli by být? (Zvláště u videozáznamu.)

Příprava části hodiny

  1. Dohodněte si cílovou věkovou katerogii a cíl hodiny.
    Cílem hodiny by měl být nácvik některého jednoduchého prvku:
    výskok na švédskou bednu do dřepu, kotoul vzad, výmyk na hrazdě, přímý skok z malé trampolíny,...
  2. Každý účastník navrhne vhodnou náplň (obsah) pro jednu část hodiny (viz Stavba cvičební jednotky).
  3. Rozcvičku rozdělte na více částí.
  4. Promyslete a napište vhodná cvičení pro danou část hodiny.
  5. Společně projděte plán celou hodinu, případně vhodně modifikujte.
  6. Následně hodinu proveďte. Každý provede svou část hodiny, ostatní cvičí.

Literatura, zdroje

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje