Cvičitel a cvičenci
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
(Přidána motivace jako samostatná stránka, ,,zlobivý" cvičenec převeden na ni.) |
(Upřesnění (jen drobné) v: - →Individuální zvláštnosti a poruchy: , přidána komunikace s rodiči a řešení problémů.) |
||
Řádka 51: | Řádka 51: | ||
== Individuální zvláštnosti a poruchy == | == Individuální zvláštnosti a poruchy == | ||
− | * | + | * Poruchy soustředění (například ADHD a další) |
+ | * Poruchy autistického spektra. | ||
<div class="Poznamka">...</div> | <div class="Poznamka">...</div> | ||
Řádka 64: | Řádka 65: | ||
</div> | </div> | ||
+ | |||
+ | == Komunikace s rodiči == | ||
+ | <div class="Priklad"> | ||
+ | Zkuste si napsat na kousek papíru: | ||
+ | # V jakých situacích může nastat problém v komunikaci s rodiči? | ||
+ | # Rodič si přijde stěžovat, že cvičení neděláte správně. Jakým způsobem budete argumentovat? | ||
+ | </div> | ||
+ | |||
+ | <div class="Varovani"> | ||
+ | ; Důležité | ||
+ | * Nikdy neřešte spory v šatně, mezi ostatními. | ||
+ | * Neřešte spory v afektu či ve stresu! | ||
+ | ** Nabídněte schůzku v čase, který bude pro oba výhodný (a emoce mezitím vychladnou). | ||
+ | ** Nenechte se vyprovokovat k emotivnímu jednání! | ||
+ | * '''Neřešte spory elektronicky!!! Smluvte si osobní schůzku!!!''' | ||
+ | </div> | ||
== Související stránky == | == Související stránky == | ||
* [[Motivace cvičenců a cvičitele]] | * [[Motivace cvičenců a cvičitele]] |
Verze z 26. 7. 2015, 11:27
Obsah |
Osobnost cvičitele
- Podobně jako učitel není pouze dozor, ale podílí se na výchově.
- Pohybuje se v různých prostředích tělocvična, bazén, pobyt v přírodě.
Úkoly cvičitele
- vést své cvičence být jim příkladem,
- ovlivňovat pozitivně hodnotovou orientaci cvičenců,
- předat zkušenosti, vypěstovat dovednosti.
Cvičitel je vzorem svým cvičencům!
Opravdu! I když starší cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si
to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.
Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.
Aby tyto úkoly mohl cvičitel plnit, musí mít odpovídající znalosti a dovednosti.
Cvičitel jako vzor pro cvičence
- „Slova učí, příklady táhnou!“
- co vyžaduji, musím dodržovat dvojnásob pečlivě
- dochvilnost, pohoda
- cvičební úbor, bezpečnost
- chování k ostatním dospělým (rodiče, další cvičitelé)
- A v sokole zvlášť
- demokracie, rovnost a svoboda
- Svoboda názoru, ale také kázeň v podřízení se většině!
- Rozuměj: každý se může stát cvičitelem, který řídí hodinu. Nikoli: všichni spolu řídíme hodinu.
- kázeň
- spolupráce
- upřímnost
- pozdrav: „Nazdar“
- a také oslovení „Bratře, sestro!“, rozumně.
Předpoklady pro práci cvičitele
- zájem o cvičitelskou práci
- znalosti
- osobnostní předpoklady
- jak po stránce fyzické, tak psychické (odolnost)
- charakterové předpoklady
- pedagogické a didaktické dovednosti
Charakteristika osobnosti
- temperament
...
Individuální zvláštnosti a poruchy
- Poruchy soustředění (například ADHD a další)
- Poruchy autistického spektra.
...
Cvičení v sokole by mělo být pro všechny, talentované i netalentované! Věnujte se všem!
Snažte se cvičení uzpůsobit tak, aby bavilo všechny!
Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet.
Komunikace s rodiči
Zkuste si napsat na kousek papíru:
- V jakých situacích může nastat problém v komunikaci s rodiči?
- Rodič si přijde stěžovat, že cvičení neděláte správně. Jakým způsobem budete argumentovat?
- Důležité
- Nikdy neřešte spory v šatně, mezi ostatními.
- Neřešte spory v afektu či ve stresu!
- Nabídněte schůzku v čase, který bude pro oba výhodný (a emoce mezitím vychladnou).
- Nenechte se vyprovokovat k emotivnímu jednání!
- Neřešte spory elektronicky!!! Smluvte si osobní schůzku!!!