Příprava hodiny

Z MiS
Přejít na: navigace, hledání


Rozbor hodiny

  1. Popište stručně jednu cvičební hodinu cvičitele, se kterým cvičíte.
    • Můžete použít natočený videozáznam.
  2. Identifikujte jednotlivé části hodiny.
  3. Analyzujte:
    • Jaká byla hlavní náplň hodiny? Která cvičení jsou kompenzační?
    • Jak se mění pohybová zátěž cvičenců? (Odhadněte tepovou frekvenci - mírná, střední, vysoká.)
    • Význam prováděných cvičení.
  4. Dala by se hodina zefektivnit? Vnímáte prostoje, pasáže, kdy cvičenci nejsou vytíženi a mohli by být? (Zvláště u videozáznamu.)

Příprava části hodiny

  1. Dohodněte si cílovou věkovou katerogii a cíl hodiny.
    Cílem hodiny by měl být nácvik některého jednoduchého prvku:
    výskok na švédskou bednu do dřepu, kotoul vzad, výmyk na hrazdě, přímý skok z malé trampolíny,...
    Můžete také zvolit náčiní, které bude propojovat celou hodinu. Třeba gymbaly, florbalové hole, medicinbaly,...
  2. Jaké předpoklady by již cvičenci měli splňovat?
  3. Každý účastník navrhne vhodnou náplň (obsah) pro jednu část hodiny (viz Stavba cvičební jednotky).
  4. Rozcvičku rozdělte na více částí.
  5. Promyslete a napište vhodná cvičení pro danou část hodiny.
  6. Společně projděte plán celou hodinu, případně vhodně modifikujte.
  7. Následně hodinu proveďte. Každý provede svou část hodiny, ostatní cvičí.

Zařazení ve školení III. třídy

Tyto úkoly lze využít v předmětech Pedagogika, psychologie a didaktika a Všestranně rozvíjející cvičení.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje