UML: Use Case

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Vytvoření stránky.)
 
(Doplnění fáze, kdy se využívá.)
Řádka 3: Řádka 3:
 
== Princip ==
 
== Princip ==
  
Diagram případů použití shrnuje:
+
Diagram případů použití se obvykle používá ve [[Tvorba software|fázi analýzy systému]].
 +
Přehledně zachycuje, jaké úlohy má vznikající systém řešit a s jakými subjekty na řešení těchto úloh spolupracuje.
 +
 
 +
Diagram případů použití zachycuje:
 
* ''Případy použití'' — úkoly/činnosti, které systém bude řešit. Kreslí se jako elipsy.
 
* ''Případy použití'' — úkoly/činnosti, které systém bude řešit. Kreslí se jako elipsy.
 
* ''Terminátory'' — subjekty, se kterými systém spolupracuje. Kreslí se jako panáček.
 
* ''Terminátory'' — subjekty, se kterými systém spolupracuje. Kreslí se jako panáček.

Verze z 25. 11. 2015, 12:00


Obsah

Princip

Diagram případů použití se obvykle používá ve fázi analýzy systému. Přehledně zachycuje, jaké úlohy má vznikající systém řešit a s jakými subjekty na řešení těchto úloh spolupracuje.

Diagram případů použití zachycuje:

Terminátorem může být:


Příklad

Uml-use-case.png


Pravidla

Míra abstrakce/podrobnosti

V  rámci čitelnosti diagramu je třeba zvolit přiměřenou míru abstrakce.

Vstupy a výstupy

Skládání případů použití

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje