Scénáře použití

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Vytvořen základ stránky.)
 
(Přidány příklady scénářů.)
 
Řádka 24: Řádka 24:
 
== Pravidla uživatelského testování ==
 
== Pravidla uživatelského testování ==
 
# Tester nikdy neudělá chybu. Pokud nenašel správný postup, znamená to, že je systém špatně navržený!
 
# Tester nikdy neudělá chybu. Pokud nenašel správný postup, znamená to, že je systém špatně navržený!
 +
 +
== Příklady scénářů ==
 +
<div class="Priklad">
 +
* Pro příklad si vybereme personu ''Adélu'' z&nbsp;příkladu s&nbsp;chytrým náramkem ze stránky [[Persony]]
 +
 +
; Pro Adélu vytipujeme následující klíčové scénáře:
 +
# Nastaví rozsah tepové frekvence, ve které se chce pohybovat.
 +
#* Zvolí si limity minimální a&nbsp;maximální tepové frekvence, ve kterých se chce při sportovní aktivitě věnovat.
 +
#* Na začátku aktivity spustí sledování. Náramek ji upozorní, pokud její tepová frekvence opustí zvolené pásmo.
 +
#* Na konci sportovní aktivity Adéla sledování tepové frekvence vypne.
 +
# Zobrazení grafu tepové frekvence v&nbsp;průběhu tréninku
 +
# Změní/nastaví osobní charakteristiky, podle kterých náramek doporučuje vhodnou úroveň tepové frekvence
 +
#* Adéla si nakonfiguruje náramek tak, aby jí doporučil vhodné hodnoty.
 +
#* Příklad zadávaných údajů: věk, styl (sportovec | rekreační | začínám),...
 +
</div>
 +
 +
== Poznámky k&nbsp;tvorbě scénářů ==
 +
<div class="Poznamka">
 +
* Nepopisujeme ''jak'' uživatel akci provede! Popisujeme, jaké úkoly chce uživatel provést.
 +
* Nepopisujeme ''všechny'' úlohy, které může tato persona provádět. Chceme vytipovat takové, které jsou klíčové a&nbsp;pro které chceme maximální optimalizovat uživatelské rozhraní.
 +
* Scénář je vždy konkrétní akce/úkon, kterou uživatel chce provést.
 +
</div>
 +
== Související stránky ==
 +
* [[Persony]]

Aktuální verze z 20. 3. 2021, 20:32


Obsah

Co jsou?

Na co navazují?

  1. Na návrh person... popsali jsme typické uživatele našeho systému a nyní hledáme typické úkoly, které tito uživatelé (persony) v našem systému budou řešit.
  2. Diagram případů použití... Diagram případů použití popisuje všechny akce, které uživatelé od našeho systému budou požadovat. Zde si vytipujeme ty nejdůležitější, které chceme mít důkladně otestovány.

Jak postupovat?

K čemu jsou?

Pravidla uživatelského testování

  1. Tester nikdy neudělá chybu. Pokud nenašel správný postup, znamená to, že je systém špatně navržený!

Příklady scénářů

  • Pro příklad si vybereme personu Adélu z příkladu s chytrým náramkem ze stránky Persony
Pro Adélu vytipujeme následující klíčové scénáře
  1. Nastaví rozsah tepové frekvence, ve které se chce pohybovat.
    • Zvolí si limity minimální a maximální tepové frekvence, ve kterých se chce při sportovní aktivitě věnovat.
    • Na začátku aktivity spustí sledování. Náramek ji upozorní, pokud její tepová frekvence opustí zvolené pásmo.
    • Na konci sportovní aktivity Adéla sledování tepové frekvence vypne.
  2. Zobrazení grafu tepové frekvence v průběhu tréninku
  3. Změní/nastaví osobní charakteristiky, podle kterých náramek doporučuje vhodnou úroveň tepové frekvence
    • Adéla si nakonfiguruje náramek tak, aby jí doporučil vhodné hodnoty.
    • Příklad zadávaných údajů: věk, styl (sportovec | rekreační | začínám),...

Poznámky k tvorbě scénářů

  • Nepopisujeme jak uživatel akci provede! Popisujeme, jaké úkoly chce uživatel provést.
  • Nepopisujeme všechny úlohy, které může tato persona provádět. Chceme vytipovat takové, které jsou klíčové a pro které chceme maximální optimalizovat uživatelské rozhraní.
  • Scénář je vždy konkrétní akce/úkon, kterou uživatel chce provést.

Související stránky

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje