Pojmy pedagogiky a didaktiky

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Pedagogické zásady: Soustavnost platí i pro pravidla.)
m (Stránka Zásady vedení hodiny přemístěna na stránku Pojmy pedagogiky a didaktiky)

Verze z 26. 7. 2015, 14:55


Obsah

Pojmy

Pedagogika
Didaktika (cílená výchova)
V okamžiku, kdy začneme přemýšlet, jak dítě naučit držet správně tužku, přešli jsme do oblasti didaktiky... ;)

Příklad: cíl je naučit kotoul

  • obsah hodiny: průpravná cvičení pro kotoul
  • použijeme nějaké formy: skupinová výuka
  • používáme nějaké metody: vysvětlování, pasivní provedení cvičence pohybem, provedení ve zjednodušených podmínkách — kotoul na nakloněné rovině
  • využíváme prostředky: žíněnky, můstek (na nakloněnou rovinu)

Pedagogické zásady

Uvědomělost a aktivita
názornost
soustavnosti
přiměřenosti
trvalosti
jednotné působení
Uveďte u každé zásady příklad situace, kdy ji cvičitelé poruší.
Navrhněte vhodnější řešení situace!

Vedení cvičební jednotky

Formy výuky

Styly

Metody výuky

Postupy

Doporučení

Metodické řady

...

Dále důležité

CHVALTE!
NUTNOST znát své cvičence, jejich zdravotní stav
NUTNOST dalšího vzdělávání

Literatura

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje