Myš a obrázky v Javě — cvičení

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Cvičení)
(Cvičení: Doplněna další tři cvičení)
Řádka 3: Řádka 3:
 
[[Category:PRO]]
 
[[Category:PRO]]
  
== Cvičení ==
+
== Doporučená cvičení ==
  
 
# Upravte projekt z hodin tak, aby:
 
# Upravte projekt z hodin tak, aby:
 
#* autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)  
 
#* autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)  
 
#*: sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“.
 
#*: sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“.
#* Zobrazte aktuální souřadnice tlačítka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y).
+
#* Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y).
 +
# Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka
 +
#* uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný)
 +
#* uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý)
 +
#* uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku.
 +
#*: Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí <tt>int Integer.parseInt(String s)</tt> (třída <tt>java.lang.Integer</tt>).
 +
# Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši
 +
#* Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava.
 +
# Autíčko stále jede (pomocí vlákna) zadanou rychlostí (například 10 px/s)
 +
#* Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu.
 +
# Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kam se kliknulo
 +
#: Využijete třídu <tt>java.util.ArrayList</tt> pro ukládání instancí třídy <tt>Auticko</tt>.

Verze z 16. 12. 2010, 00:26


Doporučená cvičení

  1. Upravte projekt z hodin tak, aby:
    • autíčko šlo přesunout pouze pomocí tažení myší (nikoli jen kliknutím)
      sledujte události „stisk tlačítka“ a „uvolnění tlačítka“ místo „kliknutí“.
    • Zobrazte aktuální souřadnice autíčka ve dvou textových polích (souřadnice X a souřadnice Y).
  2. Nastavte pozici autíčka pomocí dvou textových polí a tlačítka
    • uživatel zapíše do textového pole X: posun na ose X (vodorovný)
    • uživatel zapíše do textového pole Y: posun na ose Y (svislý)
    • uživatel klikne na tlačítko „Posun“ a autíčko se posune o zadanou délku.
      Číselnou hodnotu z textového pole získáte funkcí int Integer.parseInt(String s) (třída java.lang.Integer).
  3. Vzhled autíčka se mění po kliknutí na levé/pravé tlačítko myši
    • Například tak, že jsou k dispozici dva obrázky: autíčko jedoucí doleva a autíčko jedoucí doprava.
  4. Autíčko stále jede (pomocí vlákna) zadanou rychlostí (například 10 px/s)
    • Otáčením kolečka myši měníte rychlost pohybu.
  5. Každé kliknutí přidá další autíčko na místo, kam se kliknulo
    Využijete třídu java.util.ArrayList pro ukládání instancí třídy Auticko.
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje