Java: Práce s poli

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Vytvoření pole: Doplněn příklad pro základní typ - třídu.)
(Přístup k prvkům pole: Přidán příklad vytvoření všech)
Řádka 30: Řádka 30:
 
  nazevPromenne[poziceVPoli];
 
  nazevPromenne[poziceVPoli];
 
<div class="Varovani">Prvky jsou číslované od 0!!!</div>
 
<div class="Varovani">Prvky jsou číslované od 0!!!</div>
;:  
+
;Příklady:  
 
  System.out.println(pole[5]);
 
  System.out.println(pole[5]);
  
Řádka 36: Řádka 36:
  
 
  if (pole[5] > pole[4]) System.out.println("Chyba!");
 
  if (pole[5] > pole[4]) System.out.println("Chyba!");
 +
 +
Zbozi pole[] = new Zbozi[15];
 +
for (int i = 0; i < 15; i++) { pole[i] = new Zbozi(); }
  
 
== Zjištění počtu prvků v poli ==
 
== Zjištění počtu prvků v poli ==

Verze z 9. 6. 2016, 12:31


Obsah

K čemu je pole?

Deklarace pole

Chceme-li vytvořit proměnnou/atribut typu pole, píšeme:

datovyTyp nazevPromenne[];
Příklad
int pole[];

Zatím se vytvoří pouze odkaz na pole, tedy jedna proměnná, která slouží jako odkaz na pole čísel.

Vytvoření pole

Paměť pro všechny prvky pole se vyhradí teprve příkazem new:

nazevPromenne = new datovyTyp[pocetPolozek];
pole = new int[100];
int pocet = Konfigurace.getPocetPrvku();
pole = new int[pocet];
Zakaznik data = new Zakaznik[100];

Přístup k prvkům pole

Chci-li pracovat s konkrétním prvkem pole, použiji zápis:

nazevPromenne[poziceVPoli];
Prvky jsou číslované od 0!!!
Příklady
System.out.println(pole[5]);
pole[5] = 7;
if (pole[5] > pole[4]) System.out.println("Chyba!");
Zbozi pole[] = new Zbozi[15];
for (int i = 0; i < 15; i++) { pole[i] = new Zbozi(); }

Zjištění počtu prvků v poli

Každé pole má vlastnost length, která reprezentuje počet prvků v poli.

nazevPromenne.lenght
for (int i = 0; i < pole.length; i++) { ... }

Pole objektů

V poli můžeme ukládat skalární datové typy, nebo objekty. Pak je syntaxe následující:

Point body[]; // deklarace pole (vytvoření odkazu)
body = new Point[200]; // vytvoření pole (obsazení paměti pro odkazy na objekty)
body[5] = new Point(8, 7); // přiřazení objektu na konkrétní pozici
// přístup k objektům a jejich vlastnostem:
body[5].x += 7;
System.out.println(body[5].x);

Souhrn syntaxe

Pole.png

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje