Java: Abstraktní třídy, dědičnost a rozhraní

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Dědičnost: Doplnění textu, přidán příklad.)
(Přidána kapitola ke klíčovému slovu super. Přehozeno rozhraní a abstraktní třída.)
Řádka 23: Řádka 23:
 
  }
 
  }
  
== Abstraktní třída ==
 
* Klíčové slovo <code>abstract</code>.
 
* Těla některých metod nejsou uvedena.
 
  
 
== Rozhraní ==
 
== Rozhraní ==
Řádka 31: Řádka 28:
 
* Může mít pouze hlavičky metod a veřejné konstantní atributy.
 
* Může mít pouze hlavičky metod a veřejné konstantní atributy.
  
== Viz také ==
+
 
 +
== Abstraktní třída ==
 +
* Klíčové slovo <code>abstract</code>.
 +
* Těla některých metod nejsou uvedena.
 +
 
 +
 
 +
== Odkaz na předka &mdash; <code>super</code> ==
 +
* Jsou situace, kdy potřebujeme změnit chování některé metody předka v potomkovi. Mluvíme o překrývání metod.
 +
* Pokud potřebujeme v potomkovi přesto použít metodu předka, použijeme k tomu klíčové slovo <code>super</code>.
 +
* Klíčovým slovem <code>super</code> lze také zavolat konstruktor předka.
 +
 
 +
 
 +
== Související stránky ==
 
* [[Objektově orientované programování]]
 
* [[Objektově orientované programování]]

Verze z 28. 2. 2017, 10:07


Obsah

Dědičnost

Příklad
public class Kamion {
    int nosnost;
    ...
    public int getNosnost() { return this.nosnost; }
    ...
}
public class KamionSPrivesem extends Kamion {
    Prives prives;
    ...
    public int getNosnost() { 
        return this.getHodnota()+this.prives.getHodnota(); 
    }
    ...
}


Rozhraní


Abstraktní třída


Odkaz na předka — super


Související stránky

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje