IoT: Display

Z MiS
Verze z 16. 8. 2020, 10:50; Kolarik (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání

Teď si ukážeme další výstupní zařízení - display.

Aby display správně fungoval, musíme udělat tyto věci

#include <Wire.h> 
#include <LiquidCrystal_I2C.h>
LiquidCrystal_I2C lcd(0x3F, 16, 2)
 
Adresa lze zjistit přes I2C_Scanner (např... Soubor -> Příklady -> LiquidCrystal_I2C -> I2C_Scanner)
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);

lcd.begin();

A to je vše!

A teď si ukážeme pár metod pro práci s displejem

lcd.backlight(); - rožne se podsvícení
lcd.noBacklight(); - zhasne se podsvícení
lcd.print(); - napíše na display
lcd.clear(); - smaže vše z displeje
lcd.setCursor(0, 1); - nastaví kurzor na (znak, řádek) (pozor, indexuje se zde od nuly)

Zapojení

prozkoumejte!

Tento display komunikuje přes I2C a na napájení má 5V.

Zkuste to zapojit sami a pak zavolejte lektora na zkontrolování.

Aby Vám to fungovalo, musíte mít knihovnu v počítači.

Samostatný úkol

  1. Napište na display své jméno
  2. Napište na display své jméno a pod to "Hrajeme si s IoT"
  3. 5 sekund bude na displeji Vaše jméno a dalších 5 s tam bude "Hrajeme si s IoT"
  4. Prozkoumejte projekty knihovny (Soubor -> Příklady -> LiquidCrystal_I2C -> ...)
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje