IoT: Display
Z MiS
Teď si ukážeme další výstupní zařízení - display.
Aby display správně fungoval, musíme udělat tyto věci
- importovat knihovny
#include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h>
- správná adresa displeje
LiquidCrystal_I2C lcd(0x3F, 16, 2) Adresa lze zjistit přes I2C_Scanner (např... Soubor -> Příklady -> LiquidCrystal_I2C -> I2C_Scanner)
- nastavit velikost displeje
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);
- ve void setup()
lcd.begin();
A to je vše!
A teď si ukážeme pár metod pro práci s displejem
lcd.backlight(); - rožne se podsvícení lcd.noBacklight(); - zhasne se podsvícení lcd.print(); - napíše na display lcd.clear(); - smaže vše z displeje lcd.setCursor(0, 1); - nastaví kurzor na (znak, řádek) (pozor, indexuje se zde od nuly)
Zapojení
Tento display komunikuje přes I2C a na napájení má 5V.
Zkuste to zapojit sami a pak zavolejte lektora na zkontrolování.
Aby Vám to fungovalo, musíte mít knihovnu v počítači.
Samostatný úkol
- Napište na display své jméno
- Napište na display své jméno a pod to "Hrajeme si s IoT"
- 5 sekund bude na displeji Vaše jméno a dalších 5 s tam bude "Hrajeme si s IoT"
- Prozkoumejte projekty knihovny (Soubor -> Příklady -> LiquidCrystal_I2C -> ...)