IoT: Display

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(obrázek)
Řádka 14: Řádka 14:
 
* nastavit velikost displeje
 
* nastavit velikost displeje
 
  LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, '''16''', '''2''');
 
  LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, '''16''', '''2''');
 +
počet znaků na řádek, počet řádků
  
 
* ve void setup()
 
* ve void setup()
Řádka 37: Řádka 38:
 
[https://randomnerdtutorials.com/esp32-esp8266-i2c-lcd-arduino-ide/ prozkoumejte!]
 
[https://randomnerdtutorials.com/esp32-esp8266-i2c-lcd-arduino-ide/ prozkoumejte!]
  
Tento display komunikuje přes I2C a na napájení má 5V.
+
Tento display komunikuje přes I2C [https://i2.wp.com/randomnerdtutorials.com/wp-content/uploads/2019/05/ESP8266-WeMos-D1-Mini-pinout-gpio-pin.png?ssl=1 (D1 - SCL, D2 - SDA) ] a na napájení má 5V a GND (zem).
  
 
''DODÁM SCHÉMA ZAPOJENÍ''
 
''DODÁM SCHÉMA ZAPOJENÍ''

Verze z 16. 8. 2020, 11:02

Teď si ukážeme další výstupní zařízení - display.

Aby display správně fungoval, musíme udělat tyto věci

#include <Wire.h> 
#include <LiquidCrystal_I2C.h>
LiquidCrystal_I2C lcd(0x3F, 16, 2)
 
Adresa lze zjistit přes I2C_Scanner (např... Soubor -> Příklady -> LiquidCrystal_I2C -> I2C_Scanner)
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);
počet znaků na řádek, počet řádků
lcd.begin();

A to je vše!

A teď si ukážeme pár metod pro práci s displejem

lcd.backlight(); - rožne se podsvícení
lcd.noBacklight(); - zhasne se podsvícení
lcd.print(); - napíše na display
lcd.clear(); - smaže vše z displeje
lcd.setCursor(0, 1); - nastaví kurzor na (znak, řádek) (pozor, indexuje se zde od nuly)
Když chceme napsat "°C", musíme použít
lcd.write(223); (či binárně - B11011111)
lcd.print("C");

Zapojení

prozkoumejte!

Tento display komunikuje přes I2C (D1 - SCL, D2 - SDA) a na napájení má 5V a GND (zem).

DODÁM SCHÉMA ZAPOJENÍ

Zkuste to zapojit sami a pak zavolejte lektora na zkontrolování.

Aby Vám to fungovalo, musíte mít knihovnu v počítači.

Samostatný úkol

  1. Napište na display své jméno
  2. Napište na display své jméno a pod to "Hrajeme si s IoT"
  3. 5 sekund bude na displeji Vaše jméno a dalších 5 s tam bude "Hrajeme si s IoT"
  4. Prozkoumejte projekty knihovny (Soubor -> Příklady -> LiquidCrystal_I2C -> ...)
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje