Cvičitel a cvičenci

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Osamostatněno, doplněna kapitola Zlobivý cvičenec)
 
m (Oprava vzhledu)
Řádka 1: Řádka 1:
 
[[Category:IV. třída]][[Category:III. třída]][[Category:Sokol]][[Category:VSE]]
 
[[Category:IV. třída]][[Category:III. třída]][[Category:Sokol]][[Category:VSE]]
  
== Osobnost cvičitele ===
+
== Osobnost cvičitele ==
 
* Podobně jako učitel není pouze dozor, ale podílí se na výchově.
 
* Podobně jako učitel není pouze dozor, ale podílí se na výchově.
* Pohybuje se v různých prostředích tělocvična, bazén, pobyt v přírodě
+
* Pohybuje se v různých prostředích tělocvična, bazén, pobyt v přírodě.
**chce vést své cvičence, ovlivnit je, předat zkušenosti, vypěstovat dovednosti
+
 
* Cvičitel je vzorem svým cvičencům
+
=== Úkoly cvičitele ===
<div class="Poznamka">Fakt! Ale ne hned. A cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si
+
* vést své cvičence být jim příkladem,  
 +
* ovlivňovat pozitivně hodnotovou orientaci cvičenců,
 +
* předat zkušenosti, vypěstovat dovednosti.
 +
 
 +
<div class="Varovani">Cvičitel je vzorem svým cvičencům!</div>
 +
<div class="Poznamka">Opravdu! I když starší cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si
 
to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.</div>
 
to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.</div>
  
 +
<div class="Priklad">Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.</div>
 +
 +
=== Cvičitel jako vzor pro cvičence ===
 
; „Slova učí, příklady táhnou!“
 
; „Slova učí, příklady táhnou!“
 
* co vyžaduji, musím dodržovat dvojnásob pečlivě
 
* co vyžaduji, musím dodržovat dvojnásob pečlivě
Řádka 25: Řádka 33:
 
*: a také oslovení „Bratře, sestro!“, rozumně.
 
*: a také oslovení „Bratře, sestro!“, rozumně.
  
; Předpoklady pro práci cvičitele
+
=== Předpoklady pro práci cvičitele ===
 
*zájem o cvičitelskou práci
 
*zájem o cvičitelskou práci
 
*znalosti
 
*znalosti
Řádka 32: Řádka 40:
 
*charakterové předpoklady
 
*charakterové předpoklady
 
*pedagogické a didaktické dovednosti
 
*pedagogické a didaktické dovednosti
 
<div class="Priklad">Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.</div>
 
  
 
== Charakteristika osobnosti ==
 
== Charakteristika osobnosti ==

Verze z 26. 3. 2013, 02:10


Obsah

Osobnost cvičitele

Úkoly cvičitele

Cvičitel je vzorem svým cvičencům!
Opravdu! I když starší cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.
Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.

Cvičitel jako vzor pro cvičence

„Slova učí, příklady táhnou!“
A v sokole zvlášť

Předpoklady pro práci cvičitele

Charakteristika osobnosti

...

Individuální zvláštnosti a poruchy

...

„Zlobivý“ cvičenec

S vyjímkou psychopatických osobností obvykle není cílem žádného cvičence „působit zlo“. Pokud tedy cvičenec „zlobí“, snažte se najít příčinu.

Nudí se cvičenec???
Je cvičenec schopen splnit vaše požadavky?
Není v hodině příliš dlouho ticho?
Potřebuje cvičenec upoutat pozornost?
Možná se cvičenci dlouhodobě nedaří

Cvičení v sokole by mělo být pro všechny, talentované i netalentované! Věnujte se všem!

Snažte se cvičení uzpůsobit tak, aby bavilo všechny!

Ale přitom cvičení stále musí mít cíl, smysl, musí cvičence rozvíjet.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje