IoT: Seznámení
m |
m |
||
Řádka 36: | Řádka 36: | ||
delay(500); // počká půl sekundy | delay(500); // počká půl sekundy | ||
− | |||
− | |||
== Proměnné == | == Proměnné == | ||
Řádka 53: | Řádka 51: | ||
int prodleva; | int prodleva; | ||
− | Máme proměnnou s názvem '' | + | Máme proměnnou s názvem ''prodleva'', datový typ je ''int'' (celé číslo) |
=== Práce s intem === | === Práce s intem === | ||
Řádka 79: | Řádka 77: | ||
To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms. | To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms. | ||
− | int prodleva = 2000; | + | int prodleva = 2000; // (napíšeme na začátek - před void setup()) |
delay(prodleva); // počká prodlevu (tj. 2 sekundy) | delay(prodleva); // počká prodlevu (tj. 2 sekundy) |
Verze z 24. 2. 2021, 12:52
Obsah |
Členění kódu v Arduino IDE
Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody void setup() a void loop()
//zde se definují proměnné, importují knihovny, apod: void setup() { // put your setup code here, to run once: // zde napište to, co se má spustit na začátku: } void loop() { // put your main code here, to run repeatedly: // zde napište to, co má běžet pořád dokola: }
Komentáře
Když potřebujeme napsat poznámku ke kódu, či zakomentovat kód (aby se neprováděl), použijeme komentáře
//jednořádkový komentář /* více řádkový komentář */
Pozastavení provádění kódu
Když potřebujeme počkat (např. aby LEDka zůstala nějakou dobu svítit), tak použijeme metodu delay(čas);
Čas je uváděn v milisekundách - tj. počkání po dobu 1. sekundy → delay(1000);
delay(500); // počká půl sekundy
Proměnné
Datové typy
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
- čísla - int
- text - String
- ano / ne - boolean
Proměnná
Část paměti, která má datový typ a má něco uloženo v sobě.
int prodleva;
Máme proměnnou s názvem prodleva, datový typ je int (celé číslo)
Práce s intem
int cislo; //definuji proměnnou s názvem číslo ins cislo = 6; //definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6 cislo = 8; //proměnné cislo dám číslo 8 cislo++; //proměnná cislo se zvýší o 1 cislo--; //proměnná cislo se sníží o 1 delay(cislo); //počká to tolik, kolik je proměnná číslo (když 1000 - tak sekundu) delay(2 * cislo); //počká to dvojnásobek proměnné číslo
Práce s booleanem
boolean je datový typ, který má 2 stavy, 0 / 1, ne / ano, false / true
boolean splneno = true; boolean splneno = false; spleno = true; spleno = false spleno = !splneno; //nastaví se to na opak
Proměnná v delay
V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat. To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.
int prodleva = 2000; // (napíšeme na začátek - před void setup()) delay(prodleva); // počká prodlevu (tj. 2 sekundy)