Tvorba software

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Vytvoření stránky)
 
m (Fáze projektu: Oddělena část „Proč na papíře“, podnadpisy jako kapitoly)
Řádka 34: Řádka 34:
  
 
== Fáze projektu ==
 
== Fáze projektu ==
*Formulace zadání
+
=== Formulace zadání ===
**vyřešte, které úlohy máte řešit
+
*vyřešte, které úlohy máte řešit
*Analýza
+
=== Analýza ===
**Charakteristika:
+
*Charakteristika:
***Vědní disciplína: Softwarové inženýrství
+
**Vědní disciplína: Softwarové inženýrství
***Profese: Analytik
+
**Profese: analytik + tester
***Výsledek: zadání
+
**Výsledek: zadání
**Jaká data potřebujeme?
+
*Jaká data potřebujeme?
**Co s nimi provádíme?
+
*Co s nimi provádíme?
**řešíme věci a akce z reálného světa
+
*řešíme věci a akce z reálného světa
***tomu odpovídá i terminologie
+
**tomu odpovídá i terminologie
*Návrh
+
=== Návrh ===
**Charakteristika:
+
*Charakteristika:
***Vědní disciplína: Softwarové inženýrství + Informatika
+
**Vědní disciplína: Softwarové inženýrství + Informatika
***Profese:
+
**Profese:
****typicky analytik + kodér
+
***typicky analytik + kodér + tester
****může být dále rozděleno.
+
***může být dále rozděleno.
***Výsledek: Návrh struktury tříd + algoritmus
+
**Výsledek: Návrh struktury tříd + algoritmus
**Řešíme třídy a metody nutné pro běh programu
+
*Řešíme třídy a metody nutné pro běh programu
***okno
+
**okno
***tlačítka
+
**tlačítka
***posluchači
+
**posluchači
**Řešíme algoritmus, který budeme potřebovat.
+
*Řešíme algoritmus, který budeme potřebovat.
**Podle typu úlohy převládá jedno nebo druhé svou složitostí.
+
*Podle typu úlohy převládá jedno nebo druhé svou složitostí.
*Implementace
+
=== Implementace ===
**Charakteristika:
+
*Charakteristika:
***Vědní disciplína: Programování
+
**Vědní disciplína: Programování
***Profese: Kodér
+
**Profese: kodér + tester
***Výsledek: Zdrojový kód
+
**Výsledek: Zdrojový kód
**Píšeme kód, který realizuje algoritmus.
+
*Píšeme kód, který realizuje algoritmus.
*Nasazení
+
=== Nasazení ===
**zaškolíme obsluhu
+
* Instalujeme u zákazníka.
*Údržba
+
* Zaškolíme obsluhu.
**aktualizace
+
=== Údržba ===
**úpravy
+
*aktualizace
*Vyřazení z provozu
+
*úpravy
Proč začínat na papíře/obrázku?
+
=== Vyřazení z provozu ===
 +
 
 +
 
 +
== Proč začínat na papíře/obrázku? ==
 
*Složité věci řešíme první!
 
*Složité věci řešíme první!
 
*Vymyslet strukturu tříd je složité.
 
*Vymyslet strukturu tříd je složité.
*Psát spoustu klíčových slov je triviální a zdržuje
+
*Psát spoustu klíčových slov je triviální a zdržuje.
*V počátcích zdržuje i klikání v ArgoUML či jiném modeláři
+
*V počátcích zdržuje i klikání v ArgoUML či jiném modeláři.
 
+
  
 
== Pojmy ==
 
== Pojmy ==

Verze z 5. 9. 2014, 10:31


Obsah

Softwarové inženýrství


Programování zahrnuje postupy


Profese


Fáze projektu

Formulace zadání

Analýza

Návrh

Implementace

Nasazení

Údržba

Vyřazení z provozu

Proč začínat na papíře/obrázku?

Pojmy

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje