IoT: NTP
m |
m (<div class="Definice">) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Letní IoT]][[Category:IoT]][[Category:Učebnice IoT]] | [[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Letní IoT]][[Category:IoT]][[Category:Učebnice IoT]] | ||
− | + | Autorem kódu je Jiří Jurásek. | |
− | + | ||
− | + | <div class="Definice"> | |
− | + | NTP (Network Time Protocol) je protokol pro synchronizaci vnitřních hodin počítačů po paketové síti s proměnným zpožděním. | |
− | + | ||
+ | Tento protokol zajišťuje, aby všechny počítače v síti měly stejný a přesný čas. | ||
+ | |||
+ | Byl obzvláště navržen tak, aby odolával následku proměnlivého zpoždění v doručování paketů. | ||
+ | |||
+ | NTP používá User Datagram Protocol na portu 123. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Network Time Protocol. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2021-03-14]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol | ||
+ | </div> | ||
Zkusíme si získat čas přes internetový protokol a první ho vypsat do konzole a následovně na display. | Zkusíme si získat čas přes internetový protokol a první ho vypsat do konzole a následovně na display. |
Aktuální verze z 15. 3. 2021, 18:45
Autorem kódu je Jiří Jurásek.
NTP (Network Time Protocol) je protokol pro synchronizaci vnitřních hodin počítačů po paketové síti s proměnným zpožděním.
Tento protokol zajišťuje, aby všechny počítače v síti měly stejný a přesný čas.
Byl obzvláště navržen tak, aby odolával následku proměnlivého zpoždění v doručování paketů.
NTP používá User Datagram Protocol na portu 123.
Network Time Protocol. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2021-03-14]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol
Zkusíme si získat čas přes internetový protokol a první ho vypsat do konzole a následovně na display.
Musíte mít knihovny NTPClient a ESP8266WiFi.
Popis máte zde: NTP, NTP na LCD