IoT: Seznámení

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Stránka Letní IoT: Seznámení přemístěna na stránku IoT: Seznámení)
m
Řádka 1: Řádka 1:
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Letní IoT]]
+
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Letní IoT]][[Category:IoT]][[Category:Učebnice IoT]]
  
 
== Členění kódu v Arduino IDE ==
 
== Členění kódu v Arduino IDE ==
Řádka 40: Řádka 40:
 
== Proměnné ==
 
== Proměnné ==
  
=== Obecně ===
+
=== Datové typy ===
  
 
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
 
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
Řádka 46: Řádka 46:
 
* text - String  
 
* text - String  
 
* ano / ne - boolean
 
* ano / ne - boolean
 +
 +
=== Proměnná ===
 +
 +
Část paměti, která má datový typ a má něco uloženo v sobě.
 +
 +
int prodleva;
 +
 +
Máme proměnnou s názvem ''cervena'', datový typ je ''int'' (celé číslo)
  
 
=== Práce s intem ===
 
=== Práce s intem ===

Verze z 24. 2. 2021, 12:50


Obsah

Členění kódu v Arduino IDE

Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody void setup() a void loop()

//zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:

void setup() {
 // put your setup code here, to run once:
 // zde napište to, co se má spustit na začátku:
}

void loop() {
 // put your main code here, to run repeatedly:
 // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
}

Komentáře

Když potřebujeme napsat poznámku ke kódu, či zakomentovat kód (aby se neprováděl), použijeme komentáře

//jednořádkový komentář

/*
více
řádkový
komentář
*/

Pozastavení provádění kódu

Když potřebujeme počkat (např. aby LEDka zůstala nějakou dobu svítit), tak použijeme metodu delay(čas);

Čas je uváděn v milisekundách - tj. počkání po dobu 1. sekundy → delay(1000);

delay(500); // počká půl sekundy
int prodleva = 2000; // (napíšeme na začátek - před void setup())

Proměnné

Datové typy

Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:

Proměnná

Část paměti, která má datový typ a má něco uloženo v sobě.

int prodleva;

Máme proměnnou s názvem cervena, datový typ je int (celé číslo)

Práce s intem

int cislo; //definuji proměnnou s názvem číslo
ins cislo = 6; //definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
cislo = 8; //proměnné cislo dám číslo 8
cislo++; //proměnná cislo se zvýší o 1
cislo--; //proměnná cislo se sníží o 1
delay(cislo); //počká to tolik, kolik je proměnná číslo (když 1000 - tak sekundu)
delay(2 * cislo); //počká to dvojnásobek proměnné číslo

Práce s booleanem

boolean je datový typ, který má 2 stavy, 0 / 1, ne / ano, false / true

boolean splneno = true;
boolean splneno = false;
spleno = true;
spleno = false
spleno = !splneno; //nastaví se to na opak

Proměnná v delay

V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat. To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.

int prodleva = 2000;

delay(prodleva); // počká prodlevu (tj. 2 sekundy)
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje