Cvičení HTML
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
m (Oprava struktury, zpřehlednění) |
m (Odstraněna kategorie Category:Internet) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | [[Category:VSE]][[Category:CRI | + | [[Category:VSE]][[Category:CRI]][[Category:Informatika]][[Category:HTML]] |
== Úkol == | == Úkol == |
Aktuální verze z 30. 1. 2017, 10:19
Obsah |
Úkol
Vytvořte stránku podle vzoru.
- Text stránky máte k dispozici ke zkopírování dále.
- Doplňte formátování pomocí elementů HTML.
- Zkontrolujte si sami správné použití elementů a entit (podle poznámek dále).
Vzor
Takto má stránka vypadat ve výsledku:
Text, ze kterého vycházíte
Cestovní ruch Citujeme z [1]: Cestovní ruch Cestovní ruch nebo také turismus je souhrn přechodných pobytů osob (turistů) v cílových oblastech (destinacích) a souhrn služeb, které jejich cestování a pobyty organizují a podporují. Tvoří významnou část hospodářství, zejména v některých zemích. Podle Světové organizace cestovního ruchu OSN (UN World Tourism Organization, UNWTO) jen mezinárodní cestovní ruch: tvoří asi 25 až 30 % všech světových služeb a zaměstnává přes 100 milionů osob. Přes hranice cestovalo v roce 2008 922 milionů osob a vznikl tak obrat v objemu 642 miliard EUR. Turista Klient služeb cestovního ruchu se nazývá turista. Světová organizace cestovního ruchu OSN (UNWTO) definuje turistu jako osobu, která pobývá nejméně 24 hodin a nejvýše jeden rok mimo svůj obvyklý domov, nemá z této destinace příjem a neruší své právní vztahy s domovem, kam se nakonec vrací.[1] Podle této definice mezi turisty nepatří migranti, kteří se domů nevracejí, ale ani cizí dělníci nebo brigádníci, kteří mají v cílové zemi příjem. Naproti tomu například obchodní zástupci, účastníci kongresů a školení, vysílaní delegáti a experti se za turisty pokládají (odtud např. označení „kongresový turismus“). Definice UNWTO nerozlišuje, za jakým účelem klienti cestují, nejčastnější důvody bývají poznávací, rekreační, sportovní, ale také profesionální a obchodní. Zdroj Cestovní ruch. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, 8. 5. 2008, last modified on 7. 8. 2010 [cit. 2010-10-19]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Cestovn%C3%AD_ruch>.
Zkontrolujte si!
- Odsazování
- obsah elementu by měl mít větší odsazení od okraje než otvírací a zavírací značka
- Např.:
<p> ahoj </p>
- Uzavírání elementů
- každá otevírací značka by měla mít i zavírací značku
- Seznamy
- správně zapsané, otevřené i uzavřené
- Zvýraznění některých slov
- Zvýrazněte slova, která jsou na obrázku kurzívou.
- Použijte element pro „zvýraznění“, nikoli „kurzívu“ (jedná se o dva různé elementy).
- Použití HTML entit
- Mezi číslo a značku procenta (%) vložte místo obyčejné mezery „tvrdou mezeru“
- element
, například30 %
- Tím zajistíte, že číselný údaj i procento budou vždy na stejném řádku.
- element
- Značky < a > v odkazu na zdroje nahraďte entitami
<
a>