Wireframe

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Nástroje: Přidán JustInMind.)
(Doplnění o NinjaMock.com a komentáře.)
 
Řádka 5: Řádka 5:
 
* Lze kreslit na papír nebo v softwarových nástrojích.
 
* Lze kreslit na papír nebo v softwarových nástrojích.
 
* Slouží k rychlému ověření základního návrhu uživatelského rozhraní.
 
* Slouží k rychlému ověření základního návrhu uživatelského rozhraní.
 +
* Po schválení uživatelem je podkladem pro:
 +
** Grafiky, kteří vymyslí vizuální podobu prvků (musí vědět, jak velké prvky jsou, kolik textu na nich je,...).
 +
** Programátory, kteří musí navržený vzhled realizovat (programátor musí dodržet to, co je ve wireframe, nemůže dělat další úpravy).
  
 
== Proč? ==
 
== Proč? ==
 
* Snížit čas (a tedy i cenu) prvního návrhu.
 
* Snížit čas (a tedy i cenu) prvního návrhu.
  
== Řešíme ==
+
== Co zobrazuje? ==
 +
; Musí zachytit
 
* Jak budou prvky rozmístěny na stránce/obrazovce.
 
* Jak budou prvky rozmístěny na stránce/obrazovce.
 
* Jaký typ prvku to je: obrázek, nadpis, článek textu.
 
* Jaký typ prvku to je: obrázek, nadpis, článek textu.
 +
* Typickou velikost prvku na obrazovce.
 +
** Bude to jeden řáden textu, nebo článek o 5 odstavcích. (Není důležité, jestli 4 nebo 6 odstavců, ale je rozdíl, jestli dva řádky, nebo 3 stránky textu.
 +
** Jak veliký obrázek bude.
  
== Neřešíme ==
+
; Neřešíme
 
* Grafický vzhled prvků — ten řeší až v další fázi grafik.
 
* Grafický vzhled prvků — ten řeší až v další fázi grafik.
 
* Konkrétní obsah — ten řeší až v dalších fázích copywriter.
 
* Konkrétní obsah — ten řeší až v dalších fázích copywriter.
  
== Nástroje ==
+
== Kreslení na papír ==
# Papír
+
* V prvních fázích je nejrychlejší a vždy po ruce.
#* V prvních fázích je nejrychlejší a vždy po ruce.
+
 
# Jednoduché nástroje
+
== Rychlé on-line nástroje ==
#* Rychlý náčrt, snadné sdílení
+
* Rychlý náčrt, snadné sdílení.
#* Příklad: [https://wireframe.cc/ Wireframe.cc] — náčrtky se snadno sdílí, ale kdokoli má odkaz, může i upravovat!
+
* Příklad: [https://wireframe.cc/ Wireframe.cc] — náčrtky se snadno sdílí, ale kdokoli má odkaz, může i upravovat!
# Komplexnější nástroje
+
 
#* Často placené.
+
== Komplexnější on-line nástroje ==
#* Vytvoření modelu již zabere značné množství času.
+
* Obvykle zdarma pouze v omezené verzi.
#* Umí sledovat vazby mezi stránkami.
+
* Díky on-line podobě snadná spolupráce více uživatelů.
#* Příklad: [https://moqups.com/ Moqups.com] — Zdarma jen jeden projekt (v něm libovolné množství stránek, ale max. 200 objektů celkem)
+
* Vytvoření modelu již zabere značné množství času.
#* Příklad: [https://webflow.com/ Webflow.com]
+
* Umí sledovat vazby mezi stránkami.
#* Příklad: [https://www.axure.com Axure]
+
* Příklad: [https://moqups.com/ Moqups.com] — Zdarma jen jeden projekt (v něm libovolné množství stránek, ale max. 200 objektů celkem)
#* Desktopová aplikace: [https://www.justinmind.com/ JustInMind]
+
* Příklad: [https://ninjamock.com/ NinjaMock.com] — Zdarma do 200 objektů, nelze exportovat.
#** Návrh od wireframe až po prototyp webu či mobilní aplikace.
+
* Příklad: [https://webflow.com/ Webflow.com]
#** Umožňuje vazbu mezi obrazovkami.
+
* Příklad: [https://www.axure.com Axure]
#** Výsledkem je jednoduchý HTML náhled výsledné aplikace.
+
 
#* Desktopová aplikace: [https://www.adobe.com/cz/products/xd.html Adobe XD]  
+
== Desktopové aplikace ==
 +
* Nepotřebují výpočetní výkon provozovatele, větší šance, že budou zdarma.
 +
* Komplikovanější spolupráce více návrhářů na jednom projektu.
 +
# [https://www.justinmind.com/ JustInMind]
 +
#* Návrh od wireframe až po prototyp webu či mobilní aplikace.
 +
#* Umožňuje vazbu mezi obrazovkami.
 +
#* Výsledkem je jednoduchý HTML náhled výsledné aplikace.
 +
# [https://www.adobe.com/cz/products/xd.html Adobe XD]  
 
# [https://pencil.evolus.vn/ Pencil.Evolus.vn]
 
# [https://pencil.evolus.vn/ Pencil.Evolus.vn]
 
#* Svobodná alternativa
 
#* Svobodná alternativa
Řádka 42: Řádka 56:
 
# Musí být jasné, co wireframe popisuje:
 
# Musí být jasné, co wireframe popisuje:
 
#* Nadpisu uveďte konkrétní.
 
#* Nadpisu uveďte konkrétní.
#* Obsah odstavců textu obvykle stačí jen „šedé čáry“ nebo „Lorem ipsum“.
+
#* Obsah odstavců textu obvykle stačí jen „šedé čáry“ nebo „Lorem ipsum“. (Ale musí být jasná typická velikost odstavce.)
 
#* Dopište k wireframe popis — o jakou obrazovku se jedná, který případ použití řeší, co jednotlivé prvky znamenají.
 
#* Dopište k wireframe popis — o jakou obrazovku se jedná, který případ použití řeší, co jednotlivé prvky znamenají.

Aktuální verze z 25. 2. 2021, 10:27


Obsah

Co je to?

Proč?

Co zobrazuje?

Musí zachytit
Neřešíme

Kreslení na papír

Rychlé on-line nástroje

Komplexnější on-line nástroje

Desktopové aplikace

  1. JustInMind
    • Návrh od wireframe až po prototyp webu či mobilní aplikace.
    • Umožňuje vazbu mezi obrazovkami.
    • Výsledkem je jednoduchý HTML náhled výsledné aplikace.
  2. Adobe XD
  3. Pencil.Evolus.vn
    • Svobodná alternativa
    • Desktopová aplikace, instalujete lokálně (stačí zkopírovat nainstalovanou verzi)

Doporučení a časté chyby při tvorbě wireframe

  1. Musí být jasné, co wireframe popisuje:
    • Nadpisu uveďte konkrétní.
    • Obsah odstavců textu obvykle stačí jen „šedé čáry“ nebo „Lorem ipsum“. (Ale musí být jasná typická velikost odstavce.)
    • Dopište k wireframe popis — o jakou obrazovku se jedná, který případ použití řeší, co jednotlivé prvky znamenají.
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje