Věková specifika cvičenců

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Přepracováno, převedeno jako samostatná stránka.)
 
(Přidán odkaz na Na hřišti i na vodě..., dokončení vývoje koordinačních dovedností)
Řádka 47: Řádka 47:
 
* Snadno dochází k únavě, dočasně se zhoršuje vytrvalost.
 
* Snadno dochází k únavě, dočasně se zhoršuje vytrvalost.
 
* Na druhou stranu se objevuje vůle k dosažení výsledků.
 
* Na druhou stranu se objevuje vůle k dosažení výsledků.
 +
* Je z větší části ukončen rozvoj [[Všestranně rozvíjející cvičení|koordinačních dovedností]] (viz [http://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/micovesporty/koordinace.php#obdobi S dětmi v pohodě — senzitivní období pro rozvoj dovedností]).
 
* S přechodem na střední a později vysokou školu a dospíváním se mění struktura zájmů, cvičenci mají méně času.
 
* S přechodem na střední a později vysokou školu a dospíváním se mění struktura zájmů, cvičenci mají méně času.
 
* Je důležité podchytit změnu zájmů a nabídnout vhodné aktivity.
 
* Je důležité podchytit změnu zájmů a nabídnout vhodné aktivity.
Řádka 74: Řádka 75:
 
* Udržení pohyblivosti, fyzické zdatnosti
 
* Udržení pohyblivosti, fyzické zdatnosti
 
* Výkon samotný není důležitý, nastupují především zdravotní aspekty cvičení.
 
* Výkon samotný není důležitý, nastupují především zdravotní aspekty cvičení.
 +
 +
== Zdroje ==
 +
* [http://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/micovesporty/koordinace.php#obdobi Projekt Na hřišti i na vodě být s dětmi vždy v pohodě — senzitivní období pro rozvoj dovedností]

Verze z 29. 7. 2014, 09:04

Obsah

R+D (rodiče a děti)

Forma
Úkoly
Charakteristika

PD — předškolní děti (4–6 let)

Charakteristika
Úkol

Ml. žactvo (7–11 let)

Charakteristika
Formy

St. žactvo (11–14 let)

Charakteristika
Úkoly

Dorost (15–18 let)

Charakteristika
Úkoly

Dospělost I. (18 – 30 let)

Dospělost II. (30 – 40 let)

Dospělost (40 – 65 let)

Senioři (od 65 let)

Charakteristika
Úkol

Zdroje

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje