Ultimate frisbee

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Činnosti jednotlivce: Přidáno chycení.)
(Pravidla: Rozepsáno zahájení, doplněn faul a porušení pravidel. Dopsán aut.)
Řádka 37: Řádka 37:
  
 
== Pravidla ==
 
== Pravidla ==
* Zahájení hry
+
* Výhoz (zahájení výměny)
 +
** Každý tým je ve své koncové zóně (na základní čáře).
 +
** Tým, který skóroval v minulé výměně, zahajuje a má disk. Druhý tým disk nemá.
 +
** Protihráč z druhého týmu zvedne ruku na znamení, že je tým připraven. Zahajující tým vyhodí disk směrem k druhému týmu. Disk může být chycen nebo spadne na zem a je zvednut a druhý tým začíná hrát. (Pokud by se hráč druhého týmu pokusil disk chytit, ale ten by mu spadl, došlo by k výměně — ve hře by pokračoval zahajující tým.
 +
** Při první hře se zahajující disk určí losem.
 
* Pivotová noha, pivot (kroky)
 
* Pivotová noha, pivot (kroky)
 
* Bránění nahrávajícího hráče (fauly)
 
* Bránění nahrávajícího hráče (fauly)
 
** nejblíže na šířku frisbee
 
** nejblíže na šířku frisbee
 +
** bránící hráč se nesmí dotknout hráče s diskem
 
** nesmí obestoupit pivotovou nohu
 
** nesmí obestoupit pivotovou nohu
 
** brání jen jeden hráč, další nejméně 3 m od nahrávajícího
 
** brání jen jeden hráč, další nejméně 3 m od nahrávajícího
 
** ve vzdálenosti 3 m od hráče držícího disk smí marker (bránící hráč) odpočítávat, na odhod má 10 sekund.
 
** ve vzdálenosti 3 m od hráče držícího disk smí marker (bránící hráč) odpočítávat, na odhod má 10 sekund.
* Skórování:
+
* Aut
 +
** Pokud se disk dotkne něčeho mimo hřiště, je aut. (Disk může vyletět a vrátit se do hřiště, to aut není — zatočený hod.)
 +
** Pokud hráč s diskem stojí mimo hřiště, je aut.
 +
** Pokud hráč chytí disk v hřišti a setrvačností vyběhne, není to aut. Ale musí se ihned vrátit na čáru.
 +
** Čára je také aut (není součástí hřiště).
 +
** Při autu dochází k výměně (turnover), disk získává dosud bránící tým. Rozehrává se z obvodové čáry v místě, kde disk vyletěl z hřiště.
 +
* Skórování
 
** Chycení disku v koncové zóně.
 
** Chycení disku v koncové zóně.
 
** Pokud chytí v letu, pak rozhoduje místo prvního dopadu.
 
** Pokud chytí v letu, pak rozhoduje místo prvního dopadu.
 
** Pokud do zóny doklouže, pak se rozehrává z kraje zóny, bod ještě není.
 
** Pokud do zóny doklouže, pak se rozehrává z kraje zóny, bod ještě není.
 +
** Tým, který dá bod, zůstává v koncové zóně i s diskem a zahajuje další hru. Druhý tým musí přejít do druhé koncové zóny.
  
* ''Spirit of the game!''
 
  
 +
== Porušení pravidel, faul ==
 +
* Kdokoli zahlásí porušení pravidel či faul (nahraje se s rozhodčím).
 +
* Všichni hráči se vrátí na místa, kde stáli v okamžiku, kdy byl nahlášen faul.
 +
* Dále se pokračuje ve hře jako předtím.
 +
 +
; ''Spirit of the game!''
 +
* Hraje se bez rozhodčích.
 +
* Porušením pravidel ani jeden tým nezískává výhodu, všichni se vrací na místa, kde byli, když k porušení došlo.
 +
* Všichni hráči by se tedy měli snažit dodržovat pravidla, aby nedocházelo ke zbytečnému zdržování hry.
  
 
== Zdroje ==
 
== Zdroje ==
 
* [http://ufb.cz/ultimate-frisbee/pravidla/ Ultimate Frisbee Brno — Pravidla Ultimate frisbee ve stručné a plné verzi.]
 
* [http://ufb.cz/ultimate-frisbee/pravidla/ Ultimate Frisbee Brno — Pravidla Ultimate frisbee ve stručné a plné verzi.]

Verze z 21. 7. 2016, 06:24


Obsah

Nácvik sportovních her

Obecné součásti nácviku sportovních her

Terminologie

Průpravná cvičení a hry

DÚ: Vymyslete do příště hru, která by učila pokrýt volný prostor.

Činnosti jednotlivce

Taktika hry


Počet hráčů, délka setu


Pravidla


Porušení pravidel, faul

Spirit of the game!

Zdroje

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje