Pohybové schopnosti a dovednosti

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Přidány úkoly.)
(Pohybové schopnosti: Přidána pomůcka Fór SV. ;))
 
(Není zobrazena 1 mezilehlá verze od 1 uživatele.)
Řádka 8: Řádka 8:
  
 
; Pohybové schopnosti jsou:
 
; Pohybové schopnosti jsou:
*obratnost
+
*Obratnost
 +
** ''Schopnost koordinovat své pohyby a spojovat je do složitějších pohybových činností. Schopnost rychle si osvojovat nové pohyby.''
 
**Důležitá v předškolním věku
 
**Důležitá v předškolním věku
**10 let - zlatý věk motoriky
+
**10 let — zlatý věk motoriky
 
**Nutnost nervosvalové koordinace.
 
**Nutnost nervosvalové koordinace.
*rychlost
+
*Rychlost
*síla
+
*Síla
*vytrvalost
+
*Vytrvalost
 
**U mladších dětí hlavně formou hry!
 
**U mladších dětí hlavně formou hry!
*(flexibilita)
+
*(Flexibilita)
  
 +
<div class="Poznamka">Mnemotechnická pomůcka:
 +
 +
A v tom je '''FÓR SV''' (Sokolské Všestrannosti) &rarr; rozvíjíme '''F'''lexibilitu, '''O'''bratnost, '''R'''ychlost, '''S'''ílu a '''V'''ytrvalost!
 +
</div>
  
 
== Pohybové dovednosti ==
 
== Pohybové dovednosti ==

Aktuální verze z 12. 7. 2017, 13:08


Obsah

Pohybové schopnosti

Pohybové schopnosti jsou
Mnemotechnická pomůcka:

A v tom je FÓR SV (Sokolské Všestrannosti) → rozvíjíme Flexibilitu, Obratnost, Rychlost, Sílu a Vytrvalost!

Pohybové dovednosti

Schopnostmi jsou rychlost a síla, jaké dokáží vyvinout svaly naší paže.

Zvládnutá dovednost je například hod kriketovým míčkem. Vyžaduje přiměřeně rozvinuté schopnosti, ale dále zvládnutí správné techniky, zvládnutí stresu při závodě atd.

Pro zvládnutí dovednosti potřebujeme


Úkoly

  • Vymyslete jednu hru a jeden cvik do rozcvičky (pokud to není možné, tak dvě hry či dva cviky), které byste použili pro vylosovaný účel.
Účely
  • Rozvoj flexibility
  • Rozvoj vytrvalosti
  • Aktivizace organizmu
  • Rozvoj rychlosti
  • Rozvoj síly
  • Rozvoj obratnosti
  • Zpevňovací průprava
Postup
  • Máte 5 minut.
  • Poté postupně prezentujte účel, věkovou kategorii, pro které cvičení zamýšlíte, a cviky či hry.
  • Pak se vyjádří ostatní účastníci — splňuje cvik daný účel? Je cvik vhodný pro danou věkovou kategorii?
  • Pak cviky zhodnotí lektor.


Související stránky


Zdroje

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje