Pedagogika, psychologie a didaktika

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Pedagogické zásady: Dodán úkol na konec.)
m (Oprava názvu kategorií)
Řádka 1: Řádka 1:
[[Category:IV třída]][[Category:III třída]][[Category:Sokol]][[Category:VSE]]
+
[[Category:IV. třída]][[Category:III. třída]][[Category:Sokol]][[Category:VSE]]
 
== Cvičitel a cvičenci ==
 
== Cvičitel a cvičenci ==
 
=== Cvičitel ===
 
=== Cvičitel ===

Verze z 21. 3. 2012, 08:24

Obsah

Cvičitel a cvičenci

Cvičitel

Fakt! Ale ne hned. A cvičenci to nikdy nahlas nepřiznají, možná si to ani nepřipustí. A vaše působení se samozřejmě střetává s dalšími vzory.
Dodržujte


A v sokole zvlášť
Předpoklady pro práci cvičitele
Napište na papír dvě vlastnosti svého oblíbeného učitele, cvičitele, kterých si opravdu vážíte.

Věková specifika cvičenců

R+D
PD
ml. žactvo (7--11)
st. žactvo (11--14)
dorost
dospělost (18 – 40 let)
dospělost (40 – 65 let)

Charakteristika osobnosti

...

Individuální zvláštnosti a poruchy

...

Cvičební jednotka

Příprava cvičební jednotky

...

Stavba cvičební jednotky

zahřívací část
průpravná část
hlavní část
závěrečná část

Druhy cvičebních jednotek

...

Pedagogické zásady

Uvědomělost a aktivita
názornost
soustavnosti
přiměřenosti
trvalosti
jednotné působení
Uveďte u každé zásady příklad situace, kdy ji cvičitelé poruší.
Navrhněte vhodnější řešení situace!

Vedení cvičební jednotky

Pojmy

Pedagogika
Didaktika (cílená výchova)
V okamžiku, kdy začneme přemýšlet, jak dítě naučit držet správně tužku, přešli jsme do oblasti didaktiky... ;)

Příklad: cíl je naučit kotoul

  • obsah hodiny: průpravná cvičení pro kotoul
  • použijeme nějaké formy: skupinová výuka
  • používáme nějaké metody: vysvětlování, pasivní provedení cvičence pohybem, provedení ve zjednodušených podmínkách — kotoul na nakloněné rovině
  • využíváme prostředky: žíněnky, můstek (na nakloněnou rovinu)

Formy výuky

Styly

Metody výuky

Postupy

Doporučení

Metodické řady

...

Dále důležité

CHVALTE!
NUTNOST znát své cvičence, jejich zdravotní stav
NUTNOST dalšího vzdělávání

Literatura

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje