Letní IoT: Den 4

Z MiS
Přejít na: navigace, hledání


RGB dioda

Thingspeak

WiFi lampička

  1. include <ESP8266WiFi.h>

// Nazev Wi-Fi site, do ktere se mam pripojit const char* ssid = "TypeYourWifiSSID";

// Heslo Wi-Fi site, do ktere se mam pripojit const char* password = "typeYourWiFiPassword";

// Je LEDka zapnuta bool LEDState = false;

//pin na který je připojena LED const char ledka = 5;

// Webovy server pobezi na portu 80 (HTTP komunikace) WiFiServer server(80);

// Promenna s HTTP pozadavkem z prohlizece String request;

void setup() {

// Nastartuj seriovou linku, do ktere budu vypisovat provozni informace
Serial.begin(9600);
// Na pin ledka je pripojene LEDState, nastavim jej tedy na vystup
// Zaroven nastavim logickou nulu, aby se LEDState po startu nesepnulo
pinMode(ledka, OUTPUT);
digitalWrite(ledka, LOW);
// Pripojeni k Wi-Fi
Serial.println();
Serial.print("Pripojuji k ");
Serial.println(ssid);
WiFi.begin(ssid, password);
// Dokud nejsem pripojeny k Wi-Fi,zapisuj do seriove linky tecky progressbaru
while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
delay(100);
Serial.print(".");
}
// Jsem pripojeny k Wi-Fi a mohu pokracovat
Serial.println();
Serial.println("WiFi pripojena!");
// Spusteni serveru
server.begin();
Serial.println("Server spusten");
// Napis IP adresu, kterou mikropocitac dostal
Serial.print("Pouzij k pripojeni tuto adresu: ");
Serial.print("http://");
Serial.println(WiFi.localIP());

}

// Smycka loop se opakuje stale dokola void loop() {

// Pokud ma promenna LEDState hodnotu pravda, posli na pin ledka logickou jedničku
if (LEDState == true) digitalWrite(ledka, HIGH);
else digitalWrite(ledka, LOW);
// Cekej, dokud se nepripoji nejaky klient
WiFiClient client = server.available();
if (!client) {
return;
}
// Cekej, dokud klient neposle nejaka data
Serial.println("Novy klient!");
while (!client.available()) {
delay(1);
}
// Precti a vypis prvni radek od klienta s URL dotazem
request = client.readStringUntil('\r');
Serial.println(request);
client.flush();
// Pokud je v radku vyraz ON, nastav promennou LEDState na pravdu
if (request.indexOf("ON") > -1) LEDState = true;
// Pokud je v radku vyraz OFF, nastav promennou LEDState na nepravdu 
if (request.indexOf("OFF") > -1) LEDState = false;
// Posli pripojenemu klientu HTML kod stranky s tlacitky
client.println("HTTP/1.1 200 OK");
client.println("Content-Type: text/html");
client.println("");
client.println("<!DOCTYPE html>");
client.println("<html><body>");
client.print("

Moje WiFi lampicka</h2>"); // Tlacitko pro sepnuti LEDState vede na adresu /ON client.println("<a href=\"/ON\"><button>Zapnout LEDku</button></a>"); // Tlacitko pro odpojeni LEDState vede na adresu /OFF client.println("<a href=\"/OFF\"><button>Vypnout LEDku</button></a>
"); client.println("</body></html>"); // To je vse, ted jeste 1 ms pockam a cela smycka se muze zopakovat delay(1); Serial.println("Klient odpojen"); Serial.println(""); }

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje