Letní IoT: Den 1

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(přesun na novou stránku)
(Proměnné)
Řádka 92: Řádka 92:
 
= Proměnné =
 
= Proměnné =
  
== Obecně ==
+
[[ Letní IoT : Vývojové prostředí : Proměnné ]]
 
+
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
+
* čísla - int
+
* text - String
+
* ano / ne - boolean
+
 
+
== Práce s intem ==
+
 
+
int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo
+
ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
+
cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8
+
cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1
+
cislo--; proměnná cislo se sníží o 1
+
delay(cislo); počká to tolik, kolik je to číslo (když 1000 - tak sekundu)
+
delay(2 * cislo); počká to dvojnásobek
+
 
+
== Práce s booleanem ==
+
boolean je datový typ, který má 2 stavy, 0 / 1, ne / ano, false / true
+
 
+
boolean splneno = true;
+
boolean splneno = false;
+
spleno = true;
+
spleno = false
+
spleno = !splneno; //nastaví se to na opak
+
 
+
== Proměnná v delay ==
+
 
+
V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat.
+
To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.
+
 
+
int prodleva = 2000;
+
 
+
== Samostatný úkol ==
+
# Předělej úkoly na ledky za použití proměnné v delay();
+
# LEDka se rozsvítí na 1 s, 1 s nebude svítit, LEDka se rozsvítí na 2 s, 2 s nebude svítit, LEDka se rozsvítí na 3 s ... a tak dále
+
  
 
= Sériový výstup =
 
= Sériový výstup =

Verze z 9. 8. 2020, 10:05


Obsah

Úvod

Co je to IoT

začínáme s IoT Jak udělat z "blbé" věci tu "chytrou"

Základy elektrotechniky

Používáme zde USB napájení - tedy 5V - GPIO piny poskytují 3.3V (3V3). Než cokoliv zapojíte, tak si dobře zkontrolujte Základy elektrotechniky

Samostatné úkoly

POZOR, NEŽ ZAPNEŠ NAPÁJENÍ, ZAVOLEJ LEKTORA, ABY TI TO ZKONTROLOVAL

  1. Obvod s LEDkou (3V3 - rezistor - LEDka - GND)
  2. Obvod 2 LEDky sériově za sebou
  3. Obvod 2 LEDky paralelně
  4. Obvod LEDka s tlačítkem

Vývojové prostředí

Letní IoT : Vývojové prostředí

LEDka

Letní IoT: LEDka

Jako první věc si zkusíme rozsvítit a zhasnout LEDku.

Budeme potřebovat: Vývojovou desku, USB kabel, nepájivé pole, 2 LEDky (červenou a modrou), 5 káblíků, 2 rezistory

//obrázek//

[1]

//popis zapojení//

#define nazev číslo GPIO pinu;

Wemos pinout

takže my budeme mít....

#define modra 18;
#define cervena 17;

Toto dáme úplně na začátek dokumentu

Toto je ale jen jeden ze způsobů, můžete se setkat i s

#define modra 5;
#define modra D1;
const char modra = 5;
char modra 5;
int modra = D1;
const char modra = 5;

Způsobů zápisu je více, každý má své výhody i nevýhody - #define zabírá méně místa, Dněco vidíte na desce...

v void setup() musíme říct, že je to výstupní

pinMode(modra, OUTPUT);
pinMode(cervena, OUTPUT);

a teď nám jen rozsvítit a zhasnout LEDku

k tomu používáme metodu "digitalWrite(název, HIGH - zapnuto / LOW - vypnuto);"

digitalWrite(modra, HIGH); - modrá LEDka se rozsvítí
digitalWrite(modra, LOW); - modrá LEDka zhasne

jelikož tyto věci trvají velmi krátkou dobu - lidské oko si toho nevšimne, dáme tam nějakou prodlevu k tomu se využívá delay(čas v milisekundách);

takže si kód doplníme o 2s prodlevy

digitalWrite(modra, HIGH);
delay(2000);
digitalWrite(modra, LOW);
delay(2000);

Samostatný úkol

Každá LEDka musí být zapojena zvlášť.

  1. modrá i červená LEDka se rožne na 3 s a pak 3 s nebudou svítit
  2. modrá ledka se rozsvítí na 4 s, pak zhasne a zároveň se rozsvítí červená ledka, ta zhasne po 4s a znovu se rozsvítí modrá
  3. modrá LEDka bude svítit 5 sekund a dvě a půl svítit nebude


Proměnné

Letní IoT : Vývojové prostředí : Proměnné

Sériový výstup

Inicializuju sériovou komunikaci - zvolím si rychlost

Serial.begin(9600);

K vypsání do konzole se používá

Serial.print("Text"); - vypíše text v uvozovkách
Serial.println(cislo); - vypíše proměnou číslo a udělá nový řádek (následující výpis bude na novém řádku)

Závěrečné opakování

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje