Letní IoT: Den 1

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
Řádka 79: Řádka 79:
  
 
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
 
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
- čísla - int
+
- čísla - int
- text - String  
+
- text - String  
- ano / ne - boolean
+
- ano / ne - boolean
  
 
=== Práce s intem ===
 
=== Práce s intem ===

Verze z 7. 7. 2020, 18:44


Obsah

Vývojové prostředí

Instalace a nastavení desky

ESP: Nastavení IDE

Základní seznámení

Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody.

//zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:

void setup() {
 // put your setup code here, to run once:
 // zde napište to, co se má spustit na začátku:
}

void loop() {
 // put your main code here, to run repeatedly:
 // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
}


LEDka

Jako první věc si zkusíme rozsvítit a zhasnout LEDku.

Budeme potřebovat: Vývojovou desku, USB kabel, nepájivé pole 2 LEDky (červenou a modrou), 5 káblíků, 2 rezistory

//obrázek//

//popis zapojení

#define (název - dáme si tam třeba modra - bude to modrá LEDKa) (číslo GPIO pinu);

Wemos pinout

takže my budeme mít....

#define modra 18;
#define cervena 17;

Toto dáme úplně na začátek dokumentu

v void setup() musíme říct, že je to výstupní

pinMode(modra, OUTPUT);
pinMode(cervena, OUTPUT);

a teď nám jen rozsvítit a zhasnout LEDku

k tomu používáme metodu "digitalWrite(název, HIGH - zapnuto / LOW - vypnuto);"

digitalWrite(modra, HIGH); - modrá LEDka se rozsvítí
digitalWrite(modra, LOW); - modrá LEDka zhasne

jelikož tyto věci trvají velmi krátkou dobu - lidské oko si toho nevšimne, dáme tam nějakou prodlevu k tomu se využívá delay(čas v milisekundách);

takže si kód doplníme o 2s prodlevy

digitalWrite(modra, HIGH);
delay(2000);
digitalWrite(modra, LOW);
delay(2000);

Samostatný úkol

Proměnné

Obecně

Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce: - čísla - int - text - String - ano / ne - boolean

Práce s intem

int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo
ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8;
cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1;
cislo--; proměnná cislo se sníží o 1; 

Proměnná v delay

V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat. To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.

int prodleva = 2000;

Samostatný úkol

1) Předělej úkoly na ledky za použití proměnné v delay(); 2) LEDka se rozsvítí na 1 s, 1 s nebude svítit, LEDka se rozsvítí na 2 s, 2 s nebude svítit, LEDka se rozsvítí na 3 s ... a tak dále

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje