Letní IoT: Den 1

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m
Řádka 5: Řádka 5:
 
=== Instalace a nastavení desky ===
 
=== Instalace a nastavení desky ===
  
Budeme používat [https://www.arduino.cc/en/main/software Arduino IDE]
+
[[ESP: Nastavení IDE]]
Pokud nemáme stáhnuté ovladače k naší desce, je nutné je stáhnout - Nástroje -> Vývojová deska -> Manažer desek -> do vyhledávače dáme "ESP8266" - chvíli počkáme, než se to načte a stáhneme.
+
 
+
Po úspěšném stažením vybereme desku - Nástroje -> Vývojová deska -> ESP8266 boards -> Zvolíte příslušnou desku - v našem případě(Lolil) Wemos D1 mini
+
Desku připojíme přes USB kabel do notebooku a zvolíme port - Nástroje -> Port -> Obvykle ten jediný port
+
  
 
=== Základní seznámení ===
 
=== Základní seznámení ===
Řádka 86: Řádka 82:
 
  - text - String  
 
  - text - String  
 
  - ano / ne - boolean
 
  - ano / ne - boolean
 +
 +
=== Práce s intem ===
 +
 +
int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo
 +
ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
 +
cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8;
 +
cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1;
 +
cislo--; proměnná cislo se sníží o 1;
  
 
=== Proměnná v delay ===
 
=== Proměnná v delay ===
Řádka 95: Řádka 99:
  
 
=== Samostatný úkol ===
 
=== Samostatný úkol ===
Předělej úkoly na ledky za použití proměnné v delay();
+
1) Předělej úkoly na ledky za použití proměnné v delay();
 +
2) LEDka se rozsvítí na 1 s, 1 s nebude svítit, LEDka se rozsvítí na 2 s, 2 s nebude svítit, LEDka se rozsvítí na 3 s ... a tak dále

Verze z 7. 7. 2020, 18:41


Obsah

Vývojové prostředí

Instalace a nastavení desky

ESP: Nastavení IDE

Základní seznámení

Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody.

//zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:

void setup() {
 // put your setup code here, to run once:
 // zde napište to, co se má spustit na začátku:
}

void loop() {
 // put your main code here, to run repeatedly:
 // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
}


LEDka

Jako první věc si zkusíme rozsvítit a zhasnout LEDku.

Budeme potřebovat: Vývojovou desku, USB kabel, nepájivé pole 2 LEDky (červenou a modrou), 5 káblíků, 2 rezistory

//obrázek//

//popis zapojení

  1. define (název - dáme si tam třeba modra - bude to modrá LEDKa) (číslo GPIO pinu);

Wemos pinout

takže my budeme mít....

#define modra 18;
#define cervena 17;

Toto dáme úplně na začátek dokumentu

v void setup() musíme říct, že je to výstupní

pinMode(modra, output); pinMode(cervena, output);

a teď nám jen rozsvítit a zhasnout LEDku

k tomu používáme metodu "digitalWrite(název, HIGH - zapnuto / LOW - vypnuto);"

digitalWrite(modra, HIGH); - modrá LEDka se rozsvítí digitalWrite(modra, LOW); - modrá LEDka zhasne

jelikož tyto věci trvají velmi krátkou dobu - lidské oko si toho nevšimne, dáme tam nějakou prodlevu k tomu se využívá delay(čas v milisekundách);

takže si kód doplníme o 2s prodlevy

digitalWrite(modra, HIGH); delay(2000); digitalWrite(modra, LOW); delay(2000);

Samostatný úkol

1) modrá i červená LEDka se rožne na 3 s a pak 3 s nebudou svítit 2) modrá ledka se rozsvítí na 4 s, pak zhasne a zároveň se rozsvítí červená ledka, ta zhasne po 4s a znovu se rozsvítí modrá 3) modrá LEDka bude svítit 5 sekund a dvě a půl svítit nebude

Proměnné

Obecně

Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:

- čísla - int
- text - String 
- ano / ne - boolean

Práce s intem

int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo
ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8;
cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1;
cislo--; proměnná cislo se sníží o 1; 

Proměnná v delay

V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat. To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné.

Nahoru si napíšeme (datový typ) (název proměnné) = (na co se to nastaví); takže int prodleva = 2000;

Samostatný úkol

1) Předělej úkoly na ledky za použití proměnné v delay(); 2) LEDka se rozsvítí na 1 s, 1 s nebude svítit, LEDka se rozsvítí na 2 s, 2 s nebude svítit, LEDka se rozsvítí na 3 s ... a tak dále

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje