Java: 2D malování

Z MiS
Verze z 10. 6. 2018, 15:01; Spravce (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání


Obsah

Malování na JPanel

Třídu JPanel můžeme použít k vytvoření jednoduché grafiky.

Metoda repaintComponent

Metoda getPreferredSize

Třída Graphics

Příklad

public class Platno extends JPanel {

   boolean sviti = true;
    
   public void prepniStav() {
       this.sviti = ! this.sviti;
       this.repaint();
   }
    
   @Override
   protected void paintComponent(Graphics g) {
       super.paintComponent(g);
       
       Graphics2D g2d = (Graphics2D) g;

       g2d.setColor(Color.GRAY);
       Dimension size = this.getPreferredSize();
       g2d.fillRect(1,1,size.width,size.height);
       
       if (this.sviti) {
           g2d.setColor(Color.ORANGE);
       } else {
           g2d.setColor(Color.BLACK);
       }
       g2d.fillOval(10,10,100,100);
   }
   
   @Override
   public Dimension getPreferredSize() {
       return new Dimension(120, 120);
   }   
}
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje