Jak se učit

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Doplněny další tipy.)
(Spěte 8 hodin!)
 
(Není zobrazena 1 mezilehlá verze od 1 uživatele.)
Řádka 1: Řádka 1:
[[Category:VSE]][[Category:OA]]
+
[[Category:VSE]][[Category:OA]][[Category:Učení]]
  
  
Řádka 49: Řádka 49:
 
* Tím, že najdeš problém a řešíš ho, učíš se. Když jsi něco dělal(a) špatně a našel(la) jsi chybu, učíš se. Když ti něco nejde, našel(la) jsi, co se máš učit.<br />''Pokud procházíš jen to, co ti jde, a u problému se zastavíš a odložíš ho, neučíš se!''
 
* Tím, že najdeš problém a řešíš ho, učíš se. Když jsi něco dělal(a) špatně a našel(la) jsi chybu, učíš se. Když ti něco nejde, našel(la) jsi, co se máš učit.<br />''Pokud procházíš jen to, co ti jde, a u problému se zastavíš a odložíš ho, neučíš se!''
  
 +
 +
== Spi osm hodin denně! ==
 +
* Ve spánku mozek převádí informace z&nbsp;dočasné paměti s&nbsp;malou kapacitou do dlouhodobé paměti s&nbsp;prakticky neomezenou kapacitou.
 +
* Pokud ve spánku neuvolníte dočasnou paměť, mozek nemůže ukládat nové informace!
 +
* V&nbsp;REM fázi spánku (která probíhá z&nbsp;větší části v&nbsp;záverečné fázi osmihodinového spánkového cyklu) dochází ke kreativnímu propojování různých informací do logických celků. Omezení této části spánku má zásadní vliv na kreativitu a schopnost dávat si informace do souvislostí.
 +
* I&nbsp;omezení na 6 hodin denně v&nbsp;týdnu má významný objektivně měřitelný vliv a je považováno za spánkovou deprivaci.
 +
* ''Navíc má omezení spánku byť jen na 6&nbsp;hodin denně zásadní negativní vliv na velké spektrum funkcí organizmu od pozornosti (například při řízení vozidla) až po imunitní reakce, plodnost, atraktivnost či boj s&nbsp;rakovinnými buňkami &mdash; doporučujeme ke čtení či poslechu knihu ''Mathew Walker. Proč spíme''.''
 +
 +
 +
== Související stránky ==
 +
* [[Jak začít s programováním]]
  
 
== Odkazy ==
 
== Odkazy ==
 
* [https://www.isic.cz/clanek/lifestyle/jak-na-efektivni-samostudium/ Jak se učit na ISIC.cz]
 
* [https://www.isic.cz/clanek/lifestyle/jak-na-efektivni-samostudium/ Jak se učit na ISIC.cz]

Aktuální verze z 5. 9. 2023, 07:28


Obsah

Tři pilíře paměti

Zopakuj si učivo:

Opakování po těchto intervalech paměti nejlépe pomůže prevést obsah z krátkodobé do střednědobé a dlouhodobé paměti.


Dej stop zapomínání! Pořiď si papírový bloček na úkoly!

Nepoužívej elektronické poznámky v mobilu:

  1. Když chceš nahlédnout do seznamu úkolů, v mobilu je vždycky něco, co tvou pozornost rozptýlí a odvede.
  2. Odkládané úkoly musíš v papírovém bločku přepsat. Možná zjistíš, že je jednodušší je vyřešit.
  3. Papír má omezenou velikost a nutí tě třídit důležité úkoly. Co se nevleze na stránku, to stejně nestihneš — ani den není nafukovací.
  4. V elektronické podobě se hromadí staré úkoly, jejichž opakované procházení tě jen zdržuje od důležité práce.


Přepínání pozornosti stojí enormní úsilí


Parafrázuj, zkoušej, experimentuj!


Uč se to, co neumíš!


Spi osm hodin denně!


Související stránky

Odkazy

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje