IoT: Vývojové prostředí

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Stránka Letní IoT : Vývojové prostředí přemístěna na stránku Letní IoT: Vývojové prostředí: změna odkazu)
(rozdělení na 2 stránky)
Řádka 6: Řádka 6:
 
* Instalační soubory: [https://oauh-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/simunek_oauh_cz/EqVd0y8VqdxGsVGRapXnI0EB64byG95Cu-mBGxS04ESBbw?e=mFcdPP složka s instalačními soubory]
 
* Instalační soubory: [https://oauh-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/simunek_oauh_cz/EqVd0y8VqdxGsVGRapXnI0EB64byG95Cu-mBGxS04ESBbw?e=mFcdPP složka s instalačními soubory]
  
= Základní seznámení =
+
'''Zde rozepsat instalaci...'''
 
+
Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody (void setup() a void loop())
+
 
+
//zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:
+
+
void setup() {
+
  // put your setup code here, to run once:
+
  // zde napište to, co se má spustit na začátku:
+
}
+
+
void loop() {
+
  // put your main code here, to run repeatedly:
+
  // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
+
}
+
 
+
== Pozastavení provádění kódu ==
+
 
+
Když potřebujeme počkat (např. aby LEDka zůstala nějakou dobu svítit), tak použijeme metodu <code>delay(čas);</code>
+
 
+
Čas je uváděn v milisekundách - tj. počkání po dobu 1. sekundy &rarr; <code>delay(1000);</code>
+
 
+
delay(500); // počká půl sekundy
+
 
+
int prodleva = 2000; // (napíšeme na začátek - před void setup())
+
+
delay(prodleva); // počká prodlevu (tj. 2 sekundy)
+
 
+
Tato varianta je fajn, když máte vícekrát delay() se stejnou hodnotou, že změníte jen jedno číslo a nemusíte vše přepisovat.
+
 
+
= Proměnné =
+
 
+
== Obecně ==
+
 
+
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
+
* čísla - int
+
* text - String
+
* ano / ne - boolean
+
 
+
== Práce s intem ==
+
 
+
int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo
+
ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
+
cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8
+
cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1
+
cislo--; proměnná cislo se sníží o 1
+
delay(cislo); počká to tolik, kolik je to číslo (když 1000 - tak sekundu)
+
delay(2 * cislo); počká to dvojnásobek
+
 
+
== Práce s booleanem ==
+
boolean je datový typ, který má 2 stavy, 0 / 1, ne / ano, false / true
+
 
+
boolean splneno = true;
+
boolean splneno = false;
+
spleno = true;
+
spleno = false
+
spleno = !splneno; //nastaví se to na opak
+
 
+
== Proměnná v delay ==
+
 
+
V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat.
+
To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.
+
 
+
int prodleva = 2000;
+

Verze z 20. 1. 2021, 17:32


Instalace a nastavení desky

Zde rozepsat instalaci...

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje