IoT: Vývojové prostředí
(datové typy) |
(→Počkání) |
||
Řádka 27: | Řádka 27: | ||
Čas je uváděn v milisekundách - tj. počkání po dobu 1. sekundy = '''delay(1000);''' | Čas je uváděn v milisekundách - tj. počkání po dobu 1. sekundy = '''delay(1000);''' | ||
+ | |||
+ | delay(500); - počká půl sekundy | ||
+ | |||
+ | int prodleva = 2000; (napíšeme na začátek - před void setup()) | ||
+ | |||
+ | delay(prodleva); - počká prodlevu (tj. 2 sekundy) | ||
+ | |||
+ | Tato varianta je fajn, když máte vícekrát delay() se stejnou hodnotou, že změníte jen jedno číslo a nemusíte vše přepisovat. | ||
= Proměnné = | = Proměnné = |
Verze z 9. 8. 2020, 10:12
Obsah |
Instalace a nastavení desky
- Návod na instalaci
- Instalační soubory: složka s instalačními soubory
Základní seznámení
Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody (void setup() a void loop())
//zde se definují proměnné, importují knihovny, apod: void setup() { // put your setup code here, to run once: // zde napište to, co se má spustit na začátku: } void loop() { // put your main code here, to run repeatedly: // zde napište to, co má běžet pořád dokola: }
Počkání
Když potřebujeme počkat (např. aby LEDka zůstala nějakou dobu svítit), tak použijeme metodu delay(čas);
Čas je uváděn v milisekundách - tj. počkání po dobu 1. sekundy = delay(1000);
delay(500); - počká půl sekundy
int prodleva = 2000; (napíšeme na začátek - před void setup()) delay(prodleva); - počká prodlevu (tj. 2 sekundy)
Tato varianta je fajn, když máte vícekrát delay() se stejnou hodnotou, že změníte jen jedno číslo a nemusíte vše přepisovat.
Proměnné
Obecně
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
- čísla - int
- text - String
- ano / ne - boolean
Práce s intem
int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6 cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8 cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1 cislo--; proměnná cislo se sníží o 1 delay(cislo); počká to tolik, kolik je to číslo (když 1000 - tak sekundu) delay(2 * cislo); počká to dvojnásobek
Práce s booleanem
boolean je datový typ, který má 2 stavy, 0 / 1, ne / ano, false / true
boolean splneno = true; boolean splneno = false; spleno = true; spleno = false spleno = !splneno; //nastaví se to na opak
Proměnná v delay
V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat. To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.
int prodleva = 2000;