IoT: Vývojové prostředí

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Stránka Letní IoT : Vývojové prostředí přemístěna na stránku Letní IoT: Vývojové prostředí: změna odkazu)
m (drobná oprava)
 
(Není zobrazeno 14 mezilehlých verzí od 1 uživatele.)
Řádka 1: Řádka 1:
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Letní IoT]]
+
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Letní IoT]][[Category:IoT]][[Category:Učebnice IoT]]
  
= Instalace a nastavení desky =
+
Pro psaní a nahrávání kódu existuje více aplikací, my budeme využívat aplikaci Arduino IDE.
  
* [[ESP: Nastavení IDE|Návod na instalaci]]
+
== Instalace a nastavení desky ==
* Instalační soubory: [https://oauh-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/simunek_oauh_cz/EqVd0y8VqdxGsVGRapXnI0EB64byG95Cu-mBGxS04ESBbw?e=mFcdPP složka s instalačními soubory]
+
  
= Základní seznámení =
+
Postupujte podle [[ESP: Nastavení IDE|návodu na instalaci]].
  
Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody (void setup() a void loop())
+
Kdyby byl problém, můžete použít starší, ale funkční [https://oauh-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/simunek_oauh_cz/EqVd0y8VqdxGsVGRapXnI0EB64byG95Cu-mBGxS04ESBbw?e=mFcdPP instalační soubory].
  
//zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:
+
Pozor na správné zvolení desky, na Hrajeme si s IoT používáme ''LOLIN(WEMOS) D1 R2 & mini''
+
void setup() {
+
  // put your setup code here, to run once:
+
  // zde napište to, co se má spustit na začátku:
+
}
+
+
void loop() {
+
  // put your main code here, to run repeatedly:
+
  // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
+
}
+
  
== Pozastavení provádění kódu ==
+
== Knihovny ==
  
Když potřebujeme počkat (např. aby LEDka zůstala nějakou dobu svítit), tak použijeme metodu <code>delay(čas);</code>
+
Knihovny si můžete importovat pomocí '''Projekt &rarr; Přidat knihovnu &rarr; Přidat .ZIP knihovnu...''' a vybrat knihovny v ZIPu.
  
Čas je uváděn v milisekundách - tj. počkání po dobu 1. sekundy &rarr; <code>delay(1000);</code>
+
Či archivy extrahovat v '''\Documents\Arduino\libraries'''
  
delay(500); // počká půl sekundy
+
<div class="Priklad">
 
+
Všechny knihovny využité v této učebnici najdete [https://github.com/CestmirKolarik/IoTucebnice/tree/main/Knihovny zde].
int prodleva = 2000; // (napíšeme na začátek - před void setup())
+
</div>
+
delay(prodleva); // počká prodlevu (tj. 2 sekundy)
+
 
+
Tato varianta je fajn, když máte vícekrát delay() se stejnou hodnotou, že změníte jen jedno číslo a nemusíte vše přepisovat.
+
 
+
= Proměnné =
+
 
+
== Obecně ==
+
 
+
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
+
* čísla - int
+
* text - String
+
* ano / ne - boolean
+
 
+
== Práce s intem ==
+
 
+
int cislo; definuji proměnnou s názvem číslo
+
ins cislo = 6; definuji proměnnou s názvem číslo a dám ji číslo 6
+
cislo = 8; proměnné cislo dám číslo 8
+
cislo++; proměnná cislo se zvýší o 1
+
cislo--; proměnná cislo se sníží o 1
+
delay(cislo); počká to tolik, kolik je to číslo (když 1000 - tak sekundu)
+
delay(2 * cislo); počká to dvojnásobek
+
 
+
== Práce s booleanem ==
+
boolean je datový typ, který má 2 stavy, 0 / 1, ne / ano, false / true
+
 
+
boolean splneno = true;
+
boolean splneno = false;
+
spleno = true;
+
spleno = false
+
spleno = !splneno; //nastaví se to na opak
+
 
+
== Proměnná v delay ==
+
 
+
V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat.
+
To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné. Chceme, aby se proměnná jmenovala prodleva a byla na 2 sekudny - tj. 2000 ms.
+
 
+
int prodleva = 2000;
+

Aktuální verze z 14. 4. 2021, 12:11


Pro psaní a nahrávání kódu existuje více aplikací, my budeme využívat aplikaci Arduino IDE.

Instalace a nastavení desky

Postupujte podle návodu na instalaci.

Kdyby byl problém, můžete použít starší, ale funkční instalační soubory.

Pozor na správné zvolení desky, na Hrajeme si s IoT používáme LOLIN(WEMOS) D1 R2 & mini

Knihovny

Knihovny si můžete importovat pomocí Projekt → Přidat knihovnu → Přidat .ZIP knihovnu... a vybrat knihovny v ZIPu.

Či archivy extrahovat v \Documents\Arduino\libraries

Všechny knihovny využité v této učebnici najdete zde.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje