Greenfoot

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Rozepsáno podrobněji pozicování)
(Reakce na klávesy)
Řádka 42: Řádka 42:
  
 
== Reakce na klávesy ==
 
== Reakce na klávesy ==
*Greenfoot.getKey()
+
<code>String Greenfoot.getKey()</code>
**vrací null když nebyla stisknuta žádná
+
* vrací <code>null</code>, když nebyla stisknuta žádná klávesa.
*Příklad viz dále.
+
* Speciální klávesy:
 +
** <code>"space"</code> ... mezerník
 +
** <code>"up"</code>, <code>"down"</code>, <code>"right"</code>, <code>"left"</code> ... šipky
 +
** <code>"F1"</code>,... funkční klávesy
  
 
; Příklad: Pohyb podle kláves
 
; Příklad: Pohyb podle kláves

Verze z 16. 12. 2013, 08:27


Obsah

Co je to Greenfoot?

Dokumentaci tříd najdete na adrese:

Svět a volání metod act()

Nastavení pozadí hrací plochy
World.setBackground(GreenfootImage obrazek)

Vytvoření a přidání Actorů

Pohyb Actora

Máme dvě varianty ovládání prvku (actora):

Relativní pozicování
Absolutní pozicování
Příklad
vytvoření metody move(int dx, int dy)
   public void act() 
   {
       this.move(3,-1);
   }
   
   private void move(int dx, int dy) {
       int cilX = this.getX()+dx;
       int cilY = this.getY()+dy;
       this.turnTowards(cilX, cilY);
       this.setLocation(cilX, cilY);
   }

Reakce na klávesy

String Greenfoot.getKey()

Příklad
Pohyb podle kláves
String vstup = Greenfoot.getKey();
if (vstup != null) {
   if (vstup.equals("right")) {
      this.setRotation(0);
   } else if (vstup.equals("left")) {
      this.setRotation(180);
   } else if (vstup.equals("up")) {
      this.setRotation(-90);
   } else if (vstup.equals("down")) {
      this.setRotation(90);
   }
   this.move(1);
}

Náhodná čísla

Standardní řešení Javy
Řešení Greenfootu

Zjištění kolize prvků ve hře

Výběr třídy
List<Actor> seznam = this.getIntersectingObjects(null); 
List<Zradlo> seznam = this.getIntersectingObjects(Zradlo.class);
Návratová hodnota
getOneIntersectingObject(class)
getOneObjectAtOffset(int dx, int dy, class)
private void vyresKolidujici() {
   List<Actor> seznam = this.getIntersectingObjects(null); 
   for (Actor prvek : seznam) {
      prvek.aplikuj(this);
   }
}
Filtr

Řešení situací

Zdi
Mizení Actorů

K mizení slouží metoda:

MouseWorld.removeObject(Actor kdoMaZmizet)

Příklad:

private void sezerVsechnyKolidujici() {
   World svet = this.getWorld();
   List<Actor> seznam = this.getIntersectingObjects(null); 
   for (Actor prvek : seznam) {
      prvek.aplikuj(this);
      svet.removeObject(prvek);
   }
Změna obrázku Actoru
Výpis stavu hry, hlášky

Úkol: Vytvořte hru!

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje