Greenfoot

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Náhodná čísla: Doplnění)
(Řešení situací: Přidáno mizení actorů)
Řádka 60: Řádka 60:
 
; Zdi
 
; Zdi
 
; Mizení Actorů
 
; Mizení Actorů
 +
K mizení slouží metoda:
 
  MouseWorld.removeObject(Actor kdoMaZmizet)
 
  MouseWorld.removeObject(Actor kdoMaZmizet)
 +
Příklad:
 +
private void sezerVsechnyKolidujici() {
 +
    World svet = this.getWorld();
 +
    List<Actor> seznam = this.getIntersectingObjects(null);
 +
    for (Actor prvek : seznam) {
 +
      prvek.aplikuj(this);
 +
      svet.removeObject(prvek);
 +
    }
 +
 
; Změna obrázku Actoru
 
; Změna obrázku Actoru
 
; Výpis stavu hry, hlášky
 
; Výpis stavu hry, hlášky

Verze z 16. 12. 2013, 08:06


Obsah

Co je to Greenfoot?

Dokumentaci tříd najdete na adrese:

Svět a volání metod act()

Nastavení pozadí hrací plochy
World.setBackground(GreenfootImage obrazek)

Vytvoření a přidání Actorů

Pohyb Actora

Máme dvě varianty ovládání prvku (actora):

Reakce na klávesy

Příklad: Pohyb podle kláves

String vstup = Greenfoot.getKey();
if (vstup != null) {
   if (vstup.equals("right")) {
      this.setRotation(0);
   } else if (vstup.equals("left")) {
      this.setRotation(180);
   } else if (vstup.equals("up")) {
      this.setRotation(-90);
   } else if (vstup.equals("down")) {
      this.setRotation(90);
   }
   this.move(1);
}

Náhodná čísla

Standardní řešení Javy
Řešení Greenfootu

Zjištění kolize prvků ve hře

Řešení situací

Zdi
Mizení Actorů

K mizení slouží metoda:

MouseWorld.removeObject(Actor kdoMaZmizet)

Příklad:

private void sezerVsechnyKolidujici() {
   World svet = this.getWorld();
   List<Actor> seznam = this.getIntersectingObjects(null); 
   for (Actor prvek : seznam) {
      prvek.aplikuj(this);
      svet.removeObject(prvek);
   }
Změna obrázku Actoru
Výpis stavu hry, hlášky

Úkol: Vytvořte hru!

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje