Android: Ladění aplikace

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Popsáno spouštění .apk na mobilu přímo)
(Okomentovány ADB ovladače.)
Řádka 2: Řádka 2:
  
 
<div class="Motto">Šest programátorských zákonů: 1. V každém programu je alespoň jedna chyba. 2. Každý program lze zkrátit alespoň o jeden řádek. 3. Nejjednodušší chyby se nejhůře hledají. 4. Každou opravou se do programu zanese nová chyba. 5. Když už se zdá, že program je v pořádku, určitě jsme něco přehlédli. 6. Programátor dělá, co umí. Počítač si dělá, co chce.</div>
 
<div class="Motto">Šest programátorských zákonů: 1. V každém programu je alespoň jedna chyba. 2. Každý program lze zkrátit alespoň o jeden řádek. 3. Nejjednodušší chyby se nejhůře hledají. 4. Každou opravou se do programu zanese nová chyba. 5. Když už se zdá, že program je v pořádku, určitě jsme něco přehlédli. 6. Programátor dělá, co umí. Počítač si dělá, co chce.</div>
 +
  
 
== Jak zkoušet/ladit aplikace pro Android? ==
 
== Jak zkoušet/ladit aplikace pro Android? ==
 
Při vývoji aplikací pro Android je ladění náročnější v tom, že aplikace nelze spustit přímo na počítači, na kterém vývojář pracuje. Tedy alespoň do doby, než někdo napíše dobré vývojové prostředí běžící na Androidu... ;)
 
Při vývoji aplikací pro Android je ladění náročnější v tom, že aplikace nelze spustit přímo na počítači, na kterém vývojář pracuje. Tedy alespoň do doby, než někdo napíše dobré vývojové prostředí běžící na Androidu... ;)
 +
  
 
== 1. Spuštění *.apk na mobilu ==
 
== 1. Spuštění *.apk na mobilu ==
 
* Nejjednodušší metoda, ale neumožňuje ladění v pravém slova smyslu.
 
* Nejjednodušší metoda, ale neumožňuje ladění v pravém slova smyslu.
 
* Ve vývojovém prostředí přeložíme aplikaci. Balíček <code>*.apk</code> pak zkopírujeme do mobilního zařízení a spustíme. Zkoušíme chování aplikace.
 
* Ve vývojovém prostředí přeložíme aplikaci. Balíček <code>*.apk</code> pak zkopírujeme do mobilního zařízení a spustíme. Zkoušíme chování aplikace.
 +
; Výhody:
 +
* Není třeba na počítači ani v mobilním zařízení nic instalovat.
 +
* Stačí soubor <code>*.apk</code> zkopírovat do cloudového úložiště.
 +
* Aplikaci vidíme přímo na mobilním zařízení v reálné podobě.
 
; Nevýhody:
 
; Nevýhody:
 
* Vyžaduje povolit (alespoň dočasně) spouštění aplikací ze zdrojů jiných než Google Play.
 
* Vyžaduje povolit (alespoň dočasně) spouštění aplikací ze zdrojů jiných než Google Play.
Řádka 14: Řádka 20:
 
* Nemáme možnost sledovat, co se děje uvnitř aplikace.
 
* Nemáme možnost sledovat, co se děje uvnitř aplikace.
 
* Můžeme takto zkoušet aplikaci jen na zařízeních a verzích Androidu, která máme fyzicky k dispozici.
 
* Můžeme takto zkoušet aplikaci jen na zařízeních a verzích Androidu, která máme fyzicky k dispozici.
 +
 +
 +
== 2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů ==
 +
* Pokud máme k dispozici ovladače od výrobce mobilního zařízení (obvykle jdou stáhnout z webu výrobce), můžeme propojit Android Studio s mobilním zařízením.
 +
* Aplikaci pak spouštíme přímo z Android Studia.
 +
* Aplikace běží na mobilním zařízení, připojeném přes USB kabel.
 +
* Informace o událostech, probíhajících v zařízení, se posílají do počítače a dají se zobrazit v Android Studiu či jiném vývojovém prostředí.
 
; Výhody:
 
; Výhody:
* Není třeba na počítači ani v mobilním zařízení nic instalovat.
+
* Skutečné ladění s minimálními nároky na výkon počítače (aplikace běží v mobilním zařízení).
* Stačí soubor <code>*.apk</code> zkopírovat do cloudového úložiště.
+
 
* Aplikaci vidíme přímo na mobilním zařízení v reálné podobě.
 
* Aplikaci vidíme přímo na mobilním zařízení v reálné podobě.
 +
; Nevýhody:
 +
* Je třeba do počítače instalovat ovladače zařízení. (Správcovské oprávnění, ovladače mohou kolidovat s dalšími programy v počítači,...)
 +
* Ovladače jsou specifické pro konkrétního výrobce mobilních zařízení (nebo spíše pro konkrétní skupinu zařízení daného výrobce).
 +
* V mobilním zařízení je třeba povolit (alespoň dočasně) vývojářský režim.
 +
* Můžeme takto zkoušet aplikaci jen na zařízeních a verzích Androidu, která máme fyzicky k dispozici.
  
== 2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů ==
 
  
 
== 3. Virtualizace zařízení AVD ==
 
== 3. Virtualizace zařízení AVD ==

Verze z 9. 3. 2016, 14:30


Šest programátorských zákonů: 1. V každém programu je alespoň jedna chyba. 2. Každý program lze zkrátit alespoň o jeden řádek. 3. Nejjednodušší chyby se nejhůře hledají. 4. Každou opravou se do programu zanese nová chyba. 5. Když už se zdá, že program je v pořádku, určitě jsme něco přehlédli. 6. Programátor dělá, co umí. Počítač si dělá, co chce.


Obsah

Jak zkoušet/ladit aplikace pro Android?

Při vývoji aplikací pro Android je ladění náročnější v tom, že aplikace nelze spustit přímo na počítači, na kterém vývojář pracuje. Tedy alespoň do doby, než někdo napíše dobré vývojové prostředí běžící na Androidu... ;)


1. Spuštění *.apk na mobilu

Výhody
Nevýhody


2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů

Výhody
Nevýhody


3. Virtualizace zařízení AVD

3.1 S podporou HAXM ovladačů

3.2 S využitím funkcí grafické karty

3.3 Plná emulace

4. Cloudové nástroje

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje