Android: Ladění aplikace

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Náhled možností...)
 
(Popsáno spouštění .apk na mobilu přímo)
Řádka 7: Řádka 7:
  
 
== 1. Spuštění *.apk na mobilu ==
 
== 1. Spuštění *.apk na mobilu ==
 +
* Nejjednodušší metoda, ale neumožňuje ladění v pravém slova smyslu.
 +
* Ve vývojovém prostředí přeložíme aplikaci. Balíček <code>*.apk</code> pak zkopírujeme do mobilního zařízení a spustíme. Zkoušíme chování aplikace.
 +
; Nevýhody:
 +
* Vyžaduje povolit (alespoň dočasně) spouštění aplikací ze zdrojů jiných než Google Play.
 +
* Pokud aplikace havaruje, nedostaneme žádnou informaci o důvodů pádu.
 +
* Nemáme možnost sledovat, co se děje uvnitř aplikace.
 +
* Můžeme takto zkoušet aplikaci jen na zařízeních a verzích Androidu, která máme fyzicky k dispozici.
 +
; Výhody:
 +
* Není třeba na počítači ani v mobilním zařízení nic instalovat.
 +
* Stačí soubor <code>*.apk</code> zkopírovat do cloudového úložiště.
 +
* Aplikaci vidíme přímo na mobilním zařízení v reálné podobě.
  
 
== 2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů ==
 
== 2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů ==
Řádka 13: Řádka 24:
  
 
=== 3.1 S podporou HAXM ovladačů ===
 
=== 3.1 S podporou HAXM ovladačů ===
 +
* Vyžaduje procesory značky Intel (nelze použít na procesorech AMD!!!)!
  
 
=== 3.2 S využitím funkcí grafické karty ===
 
=== 3.2 S využitím funkcí grafické karty ===

Verze z 9. 3. 2016, 14:21


Šest programátorských zákonů: 1. V každém programu je alespoň jedna chyba. 2. Každý program lze zkrátit alespoň o jeden řádek. 3. Nejjednodušší chyby se nejhůře hledají. 4. Každou opravou se do programu zanese nová chyba. 5. Když už se zdá, že program je v pořádku, určitě jsme něco přehlédli. 6. Programátor dělá, co umí. Počítač si dělá, co chce.

Obsah

Jak zkoušet/ladit aplikace pro Android?

Při vývoji aplikací pro Android je ladění náročnější v tom, že aplikace nelze spustit přímo na počítači, na kterém vývojář pracuje. Tedy alespoň do doby, než někdo napíše dobré vývojové prostředí běžící na Androidu... ;)

1. Spuštění *.apk na mobilu

Nevýhody
Výhody

2. Připojení k mobilu prostřednictvím ovladačů

3. Virtualizace zařízení AVD

3.1 S podporou HAXM ovladačů

3.2 S využitím funkcí grafické karty

3.3 Plná emulace

4. Cloudové nástroje

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje